کد خبر: 22803
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 بهمن 1394 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه موضوعی «روز ملی فناوری فضایی»

نمایشگاه موضوعی «روز ملی فناوری فضایی» تا 14 بهمن 1394 در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپاست.
نمایشگاه موضوعی «روز ملی فناوری فضایی»

 

به گزارش لیزنا، نمایشگاه موضوعی «روز ملی فناوری فضایی» تا 14 بهمن 1394 در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپاست.

 

روز ملی فناوری فضایی روزی است که در آن ایران با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست؛ و این روز در تقویم رسکی کشور به نام روز ملی فناوری فضایی نامگذاری شد.


در سال 1388 در چنین روزی خبر پرتاب موفقیت ‌آمیز راکت کاوشگر ۳، حامل محموله ‌ای زیستی شامل لاک پشت، کرم، موش و نمونه‌های سلولی اعلام شد. رونمایی از ماهواره «طلوع»، نمونه مهندسی ماهواره «مصباح»، «دو»، نمونه مهندسی ماهواره دانشجویی «نوید علم و صنعت»، نمونه مدل اولیه ماهواره بر سیمرغ و موتور ماهواره ‌بر آن و افتتاح نخستین مرکز پردازش تصاویر ماهواره‌ ای ایران و آزمایشگاه سه بعدی مجازی ماهواره ‌ای اعلام شد.


در سال 1389در این روز از نمونه ‌های مهندسی چهار ماهواره ظفر، رصد، فجر، دانشجویی امیر کبیر و همچنین نمونه مهندسی موتور ماهواره بر سفیر و کپسول زیستی کاوشگر  ۴رونمایی شد.


ماهواره نوید در روز ملی فناوری فضایی سال 1390 با موفقیت در مدار قرار گرفت .


روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه 1391 مراسم ویژه روز فناوری فضایی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. در این روز مدل مهندسی ماهواره ناهید و مدل توسعه ‌ای ماهواره زهره رونمایی شد. همچنین در حاشیه این رونمایی نخستین میمون پرتاب شده به فضا "پیشگام" که زنده به زمین بازگشت، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.


در همین راستا کتابخانه حسینیه ارشاد به مناسبت روز ملی فناوری فضایی، نمایشگاهی از منابع مرتبط موجود را از روز شنبه 10 بهمن 1394 تا روز چهارشنبه 14 بهمن 1394 ازساعت 8 الی 18، برای بازدید عموم برپا کرده است و مشتاقانه آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه مندان است.


علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22866465 تماس حاصل نموده و یا از طریق آدرس www.hepl.ir  ازکتابدار آنلاین سؤالات خود را مطرح نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: