کد خبر: 31944
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 آذر 1396 - 10:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نخستین نشست تخصصی نقد متون علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست تخصصی «نقد و بررسی متون و کتب علمی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی» روز سه شنبه، هفتم آذرماه برگزار شد.
نخستین نشست تخصصی نقد متون علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد

به گزارش لیزنا، کمیته علم اطلاعات و دانش شناسی گروه علوم تربیتی شورای بررسی متون با همکاری کمیته برنامه ریزی و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران نشست تخصصی «نقد و بررسی متون و کتب علمی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی» را برگزار کرد.

این نشست با حضور محمدرضا نیلی؛ مدیر گروه علوم تربیتی بررسی و نقد متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، غلامرضا فدایی؛ رییس کمیته علم اطلاعات و دانش شناسی گروه علوم تربیتی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی، عبدالحسین فرج پهلو؛ رییس کمیته برنامه ریزی و گسترش علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، سعید رضایی شریف آبادی؛ نایب رییس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و سایر مدعوین در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه دو ساعته، پس از دو ارایه توسط مرتضی کوکبی و مهدی شقاقی، حاضران پیرامون نقاط قوت و ضعف متون تالیفی و ترجمه ای علم اطلاعات و دانش شناسی و ضرورت نقد آثار با هدف بهبود وضعیت آشفته کنونی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هدف از تشکیل این جلسه بررسی متون کتاب های رشته علم اطلاعات و دانش شناسی بر اساس ضرورت وجود متون معتبر برای سرفصل های مصوب فصل ها، تناسب متون و کتب علمی رشته با نیازهای دانشجویان، تقاضای جامعه و بازار کار و دانش روز رشته، وضعیت منابع معرفی شده در سرفصل های تحصیلات تکمیلی رشته و معیارهای مورد نیاز در تدوین و یا معرفی مابع مورد نیاز بود.

در پایان جلسه، حاضران بر ادامه اینگونه نشست ها تاکید کردند.

اشرفی
|
Iran
|
1396/09/18 - 11:06
0
1
در این نشست چرا از افرادی که منتقد واقعی هستند و نقد را به معنای واقعی آن می شناسند مثل دکتر افشار یا دکتر خسروی یا خانم رها دوست استفاده نشده است ؟
دانشجوی ارشد
|
Iran
|
1396/09/08 - 19:00
1
2
این جلسات به نظرم ضروری است و متون درسی ضعف زیادی دارند البته به امید اینکه اثر عملی داشته باشد و در حد حرف باقی نماند.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1396/09/19 - 11:52
دوره کارشناسی ارشد ما .. واقعا حرفی برای گفتن نداشت... همه چی تکراری- فقط وقت تلف کردن بود. اساتید همه اکثرا به روز نبودن و هنوز تو دوران پاپیروس موندن
پیام
| Iran |
1396/09/09 - 21:35
واقعا متون کتابداری در برخی جهات بیهوده، بی ارزش و دچار یک نوع فرسودگی علمی شده که نیازمند یک بازنگری اساسی و کلی در این رشته می باشد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: