کد خبر: 48560
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 فروردين 1403 - 15:50

داخلی

»

کتابخانه ملی

اهدای اسناد و کتب قدیمی کتابخانه ملی به مراکز استانی این سازمان + عکس

منبع : لیزنا
اسناد و کتاب‌های قدیمی به جهت حفظ و نگهداری از حافظه تاریخی و تمدنی و پاسداشت میراث کهن ایران توسط هم‌وطنان، به مراکز مدیریت اسناد استان‌های همدان و قزوین اهداء شد.
اهدای اسناد و کتب قدیمی کتابخانه ملی به مراکز استانی این سازمان + عکس

 به گزارش لیزنا، بخشی از این اسناد اهدائی مربوط به  اسناد خانوادگی حسین بن رضی بن مقتدی الحسینی معروف به «معین الاسلام» و متخلص به «لامع قزوینی» از سادات حسینی و یکی از وعاظ، شاعران و اندیشمندان قزوینی است. این اسناد شامل ۳۰ سند مکتوب مالی و حقوقی مربوط به سال های ۱۲۷۶ تا ۱۳۵۰ قمری، و نیز ۵۲ سند دیداری و شنیداری از سال های ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ شمسی است.

همچنین چهار جلد قرآن نفیس و یک کتاب به نام امثله که نسخه خطی آن مربوط به دوره زندیه و قاجاریه است از مجموعه شخصی مرحوم حاج نقی شفیعی‌ها به مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین اهدا شد.

اهداء پنج جلد کتب چاپ سنگی مربوط به سال های 1317 تا 1345 قمری، یک جلد کتاب چاپ سربی با عنوان : مواهب علیه یا تفسیر حسینی مربوط به سال 1317 شمسی و 2 جلد دفتر حساب بازاری مربوط به سال های 1319 تا 1326 شمسی و نیز چند برگ سند قدیمی از دیگر کتب و اسناد اهدائی به مرکز اسناد مدیریت غرب کشور(همدان) است.

علاقه مندان و دغدغه مندان فرهنگ و تمدن کشورمان ایران، چنانچه اسناد و کتاب‌های قدیمی را بصورت شخصی نگهداری می‌نمایند، به جهت حفاظت از حافظه ملی و تاریخی و میراث کهن سرزمینی، می توانند آن را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهداء نمایند.

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

09.jpg