کد خبر: 29212
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 تیر 1396 - 15:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد

معرفی نویسندگان حوزه کودک در کتابخانه کودکان باران رشت

منبع : لیزنا
هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه معرفی نویسندگان حوزه کودک در کتابخانه کودکان باران رشت برگزار شد.
معرفی نویسندگان حوزه کودک در کتابخانه کودکان باران رشت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، مهین اسدپور، مسئول کتابخانه عمومی کودکان باران رشت با اعلام این خبر، گفت: این ویژه‌برنامه با هدف معرفی آثار در حوزه کودک و نوجوان و نیز نویسندگان مطرح این حوزه و با حضور سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، خدابنده، شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و جمعی از کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه کودکان باران برگزار شد.

به گفته اسدپور در ابتدای این ویژه‌برنامه، سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت ضمن  معرفی  مختصری  از شخصیت و زندگی  مهدی آذر یزدی، اظهار داشت: مهدی آذریزدی، از پایه‌گذاران ادبیات کودک و نوجوان در ایران، ۱۸ تیرماه ۱۳۸۸ در سن ۸۷ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت و سه سال بعد، روز درگذشت او از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی ادبیات کودک نام گرفت. آذر یزدی در سال ۱۳۴۳ به سبب نگارش کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، موفق به دریافت جایزه  از سوی سازمان جهانی یونسکو  شد. آثار وی از سوی «شورای کتاب کودک» به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب و معرفی شد. او در سال ۱۳۷۹ به سبب نگاشتن داستان‌های قرآنی و دینی، به‌عنوان خادم قرآن شناخته شد.

 

مسئول کتابخانه عمومی کودکان ادامه داد: دعوت از خدابنده، پژوهشگر، نویسنده و شاعر کتاب کودک از دیگر برنامه‌های این روز بود. وی در این برنامه ضمن معرفی کتاب ادبیات کودک در گیلان به زبانی ساده، صد نویسنده فعال گیلانی در حوزه کودک را معرفی و قطعاتی زیبا از داستان‌های کلیله‌ودمنه برای کودکان خواند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: