کد خبر: 29763
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 19 مرداد 1396 - 11:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه حضرت معصومه (س( در خوزستان

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان تخصصی حضرت معصومه (س) با معرفی تعدادی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های منتشرشده در حوزه زندگی و زمانه بانوی بزرگوار اسلام در کتابخانه شهید بهشتی امیدیه برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه حضرت معصومه (س( در خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، نشست کتاب‌خوان تخصصی به مناسبت آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و باهدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر با زندگی و فضایل خواهر بزرگوار امام رضا (ع)، با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه شهید بهشتی برگزار شد.

این نشست ۶ کتاب را با حاضرین به اشتراک گذاشته شد که بدین شرح است:

«نگرشی به زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه (ع)» نوشته محسن رفیعی، معصومه شریفی

این کتاب زندگی دختران امام موسی کاظم (ع)، به‌ویژه حضرت معصومه (س) و چگونگی وفات و محل دفن ایشان، زیارت و آرامگاه و مزار بانو را موردبررسی قرار می‌دهد. شرح کرامات آن حضرت از دیگر بخش‌های این کتاب است. نگرشی به زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه (ع) در ۱۳۶ صفحه توسط انتشارات زائر منتشرشده است.

«کرامات معصومیه» نوشته علی‌اکبر مهدی‌پورموضوع این کتاب معرفی شخصیت والای معنوی حضرت فاطمه معصومه (س) و کرامات آن حضرت است. این کتاب با ارائه تاریخچه‌ای از زندگانی حضرت فاطمه معصومه (س) و ورود آن حضرت به شهر قم و همچنین تاریخچه‌هایی از شهر قم و فضیلت شهر و مردم آن آغاز شده، سپس به تبیین شخصیت باعظمت حضرت فاطمه معصومه از دیدگاه علمای مشهور و شیعه در عصر معاصر می‌پردازد. ذکر گوشه‌هایی از معجزات و کرامات حضرت معصومه در شفای مریضان، عنایت به علما، مقام آن حضرت در شفاعت از شیعیان، مقام علمی و اخلاقی حضرت فاطمه معصومه، فضیلت زیارت حضرت معصومه در قم، علت مهاجرت ایشان از مدینه به قم، جریان ورود آن حضرت به قم و چگونگی وفات آن بانوی مکرم اسلام و بررسی تعداد امامزادگان در قم از دیگر نکات برجسته این کتاب است.

«کاش تو را می‌دیدم: فرازهایی از زندگی بانو معصومه (س) و حوادث تاریخی زمان ایشان» نوشته مژگان شیخی/ ارائه توسط: نجمه شریفی

نویسنده در این کتاب، در قالب داستان به بررسی زندگی حضرت معصومه (س) پرداخته است. در این کتاب ۱۱۲ صفحه‌ای فرازهایی از زندگی بانو معصومه (س) و حوادث تاریخی زمان ایشان موردبررسی قرارگرفته است. شیخی با شرح بخش‌هایی مهم و تأثیرگذار زندگی این بانوی بزرگوار، مجموعه‌ای جامع به مخاطب ارائه می‌کند. این کتاب توسط مؤسسه انتشارات قدیانی در شمارگان ۲۲۰۰ نسخه در سال ۱۳۹۴ در اختیار نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های مذهبی قرارگرفته است.

«حضرت معصومه (س) فاطمه دوم» نوشته محمد محمدی اشتهاردی

این کتاب با شرح زندگی حضرت معصومه (س) و اشاره‌ای مختصر به حرم آن حضرت (شهر قم) آغاز شده و پیشینه تاریخی حوزه علمیه قم و موضع‌گیری عالمان قم در برابر طاغوت را بررسی می‌کند. شرح کرامات درگاه حضرت معصومه (س)، اشعاری در مدح حضرت، معرفی امام زادگان و شخصیت‌های معروف قم نیز از دیگر مطالبی است که در این کتاب مطرح می‌شود.

«بانوی ملکوت» نوشته علی کریمی جهرمی

نویسنده در این کتاب ۱۶۸ صفحه‌ای به شباهت حضرت معصومه (س)  به حضرت زینب (س) و حضرت ولی‌عصر و (عج) پرداخته است. زیارت حضرت معصومه (س)، موقعیت و محبوبیت ایشان، برکات وجود این بانوی بزرگوار، تکریم حریم قم و حضرت معصومه (س) موضوع بخش‌هایی از این اثر را تشکیل می‌دهد. این اثر، توسط مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده و از منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به‌شمار می‌آید.

«عمه سادات» نوشته ابوالقاسم حمیدی

این کتاب که با موضوع زندگی حضرت معصومه (س) و شرح تاریخ مختصر شهر مقدس قم تدوین‌شده از سوی مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان در اختیار عموم قرارگرفته است. فصل­های این کتاب عبارت است از: تاریخ قم، زندگی حضرت معصومه (س)، زیارت حضرت معصومه (س)، کرامات حضرت معصومه (س)، امام‌زادگان مدفون در قم‌ و مساجد معروف و شخصیت‌ها و پادشاهان مدفون در قم‌.

 

گفتنی است، تقدیر از معرفی‌کنندگان کتاب، بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: