کد خبر: 30155
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 11:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌‎های عمومی شهرستان کمیجان برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کمیجان استان مرکزی به ریاست فرماندار و حضور جمعی از اعضای انجمن برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌‎های عمومی شهرستان کمیجان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کمیجان با حضور سیامک سلیمانی، فرماندار؛ علی‌اکبر احمدی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه علی‌اکبر احمدی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از اهتمام فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کمیجان جهت اهمیت به موضوع کتاب و کتابخانه‌ها تقدیر کرد.

احمدی در این جلسه با اشاره به به دیدار کتابداران کتابخانه‌های عمومی با مقام معظم رهبری در سال ۹۰ گفت: معظم له، جلسه کتابداران را جلسه‌ای فرهنگی دانسته و فرمودند: «هرچه ما پیش برویم احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این‌که کسی تصور کند با پدید آمدن وسایل ارتباط‌جمعی جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روزبه‌روز در جامعه بشری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. ابزارهای نوظهور مهم‌ترین هنرشان این است که مضمون کتاب‌ها و محتوای کتاب‌ها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ‌چیز نمی‌گیرد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی پس از بیان روایت اخلاقی از محتوای کتاب‌های جشنواره رضوی و ارائه گزارشی از برگزاری هفتمین دوره این جشنواره کتابخوانی گفت: آمار مشارکت‌کنندگان استان و استقبال از جشنواره نسبت به سال گذشته رشد ۱۶۲ درصدی داشته و یکی از ابزارهای انتقال معانی و مفاهیم ارزشمند اخلاقی و دینی، معرفی کتاب‌های سیره و زندگی اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به حضور ۱۰۵۳۴ شرکت‌کننده جشنواره کتابخوانی رضوی از استان مرکزی، ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی در سطح گسترده و مقاطع مختلف سنی، یکی از روش‌های موثر در نشر فرهنگ کتابخوانی و رضوی است.

در ادامه، سلیمانی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کمیجان گفت: این شهرستان باوجود محرومیت و مشکلات زیرساختی، خوشبختانه با داشتن شخصیت‌ها و مسئولان فرهنگی در سطح خوبی قرار دارد.

وی افزود: فرمانداری با جدیت، تخصیص کامل اعتبارات تملک دارائی‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهت بهسازی فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان را پیگیر می‌کند

فرماندار کمیجان ضمن اشاره به اهمیت کتابخوانی و ترویج مطالعه، بر اجرای اصول و سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد.

 

گفتنی است، محوطه‌سازی کتابخانه شهدای روستای اسفندان، بهسازی محوطه کتابخانه شیخ عبدالنبی روستای وفس، اجرای طرح پارک کتاب در کتابخانه شادروان رضا محمودی شهر میلاجرد و تصمیم‌گیری درباره تعمیرات و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان از بودجه تملک دارایی سال ۱۳۹۶ از مصوباتی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: