کد خبر: 30591
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 شهریور 1396 - 12:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری سلسله نشست‌های قصه‌گویی در کتابخانه عمومی ولایت فرمهین استان مرکزی

منبع : لیزنا
 کتابخانه عمومی ولایت فرمهین با برگزاری سلسله نشست‌های قصه‌گویی، میزبان جمعی از اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه شد.
برگزاری سلسله نشست‌های قصه‌گویی در کتابخانه عمومی ولایت فرمهین استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نشست قصه‌گویی کتاب «داستان‌های یه قل دو قل» نوشته طاهره ایبد و تصویرگری محمدحسین صلواتیان با حضور جمعی از اعضای کودک در کتابخانه عمومی ولایت فرمهین در شهرستان فراهان برگزار شد.

مهسا ذوالفقاری کتابدار کتابخانه عمومی ولایت با اشاره به برگزاری این نشست به پیشنهاد کودکان عضو کتابخانه، گفت: مجموعه دو جلدی «داستان‌های یه قل دو قل» شامل ۱۰۰ داستان طنز کودکانه است و داستان آن درباره دو پسر به نام‌های محمدحسین و محمدمهدی است که از دوران جنینی تا بزرگسالی‌شان در این مجموعه روایت شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قصه‌گویی از کهن‌ترین بخش‌های ادبیات و در واقع نوعی هنر است و آنچه آن را به هنر تبدیل می‌کند، تخیل خلاق جاری در آن است که در قالب خلاقیت کلامی جلوه‌گر می‌شود.

ذوالفقاری بیان کرد: قصه‌گویی از بهترین روش‌های آموزش کودکان خردسال است که لذت بردن از قصه و کتاب را به آنها می‌شناساند و به آنان فرصت کسب مهارت‌های اجتماعی، حل مسئله، گوش دادن فعال، تمرکز، تقویت مهارت‌های کلامی و پرورش خلاقیت را می‌دهد.

همچنین با حضور پسران نوجوان شهر فرمهین، مجموعه کتاب‌های «باهوش‌ها!» نوشته روت گلرسون و ترجمه ملیحه شکوهی در کتابخانه عمومی ولایت معرفی و جمع‌خوانی شد.

 

ذوالفقاری با اشاره به برگزاری این نشست گفت: این مجموعه از کتاب‌ها شامل مجموعه آزمایش‌هایی است که توسط دانش‌آموزان و معلمان امتحان شده و به کودکان نشان می‌دهد چگونه با وسایل ساده می‌توانند تحقیق و آزمایش کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: