کد خبر: 32725
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 دی 1396 - 20:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجلیل از کتاب‌خوانان پیشکسوت شهرستان سرعین اردبیل در دهه فجر

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، از برگزاری ویژه‌برنامه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از کتاب‌خوانان پیشکسوت هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سرعین خبر داد.
تجلیل از کتاب‌خوانان پیشکسوت شهرستان سرعین اردبیل در دهه فجر

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرعین با حضور رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل؛ محرم ارشد، معاون فرماندار سرعین و جمعی از اعضا برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل در این نشست گفت: برگزاری تئاتر کتاب، کلاس‌های آموزش نویسندگی و تقدیر از کتابخوانان پیشکسوت از برنامه‌های استان در دهه فجر است.

وی، ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر و شهردار سرعین به جهت اهتمام در خصوص پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری، نصب نشانه‌های کتابخوانی در سطح شهر را ایده‌ای مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و ادامه داد: سرعین با معرفی نویسندگان بزرگ ملی مانند محمدرضا بایرامی و عیسی عظیمی، نشان داده است که ظرفیت بالقوه‌ای برای پرورش چهره‌های فرهنگی و ادبی دارد.

وی حضور جوانان و نمایندگان مؤسسات مردم‌نهاد در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی را مایه غنای بیشتر مباحث این نشست‌ها دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین مسئولیت در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی، بر عهده جوانان است.

در این نشست، معاون فرماندار شهرستان سرعین نیز با تقدیر از فعالیت کتابخانه‌های عمومی حضرت ولی‌عصر(عج) سرعین و استاد اسداللهی روستای شایق گفت: خوشبختانه شاهد اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع کتابخانه‌ای در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در این مراکز هستیم.

محرم ارشد، کتابخانه‌های عمومی را از مهم‌ترین نهادهای مؤثر در توسعه فرهنگی دانست و افزود: با توجه به موقعیت گردشگری سرعین، می‌توان از این فرصت برای ترویج کتابخوانی در گردشگران و برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی در کتابخانه‌های عمومی سرعین بهره جست.

گفتنی است، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، جمع‌خوانی، نقد و بررسی، قصه‌خوانی و تئاتر کتاب با محوریت کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی از برنامه‌های کتابخانه‌های سرعین در ایام دهه مبارک فجر است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: