کد خبر: 32728
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 دی 1396 - 21:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب در کتابخانه عمومی ولایت هوراند آدربایجان شرقی

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی ولایت هوراند با برگزاری نشست قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب، پذیرای جمعی از اعضای کودک و نوجوان شد.
قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب در کتابخانه عمومی ولایت هوراند آدربایجان شرقی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، کتابخانه عمومی ولایت شهرستان هوراند با برگزاری نشست قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب میزبان جمعی از اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه شد.

در این نشست کتاب‌های «روزی که مدادشمعی‌ها به خانه برگشتند» و «پیری که جوان شد: قصه ایوب (ع)» توسط کتابدار کتابخانه معرفی و قصه‌گویی شد.

کتاب «روزی که مداد شمعی‌ها به خانه برگشتند» نوشته درو دی والت و تصویرگری جفرز اولیور است. این کتاب از مجموعه منابع طرح کتابخوان دی‌ماه است و در ۴۰ صفحه با موضوع نقاشی با مداد شمعی، رنگ‌ها، تخیل در کودکان و داستان‌های تخیلی با قطع خشتی توسط انتشارات زعفران چاپ و منتشرشده است. نویسنده این کتاب با به‌کارگیری تصاویری خلاقانه در قالب ١٢ نامه به شکل هوشمندانه‌ای با کودکان ارتباط برقرار می‌کند و نهایتاً در قالب یک نقاشی خلاقانه به ارائه راهکاری قابل‌تأمل می‌پردازد.

«پیری که جوان شد: قصه ایوب (ع)» نوشته بهروز رضایی کهریز و تصویرگری نیلوفر برومند با موضوع داستان‌های مذهبی درباره زندگی حضرت ایوب (ع) عنوان کتاب دیگری است که در این نشست به علاقه‌مندان معرفی شد.

همچنین نشست معرفی کتاب «آمادگی در برابر زلزله» نوشته حسین دانشفر و احمد حسینی از منابع طرح کتاب‌خوان دی‌ماه ۹۶ برای اعضای کودک و نوجوان، بخش دیگری از برنامه‌های این مرکز بود. «آمادگی در برابر زلزله» کتابی با موضوع زلزله، پیشگیری و پیش‌بینی‌های ایمنی است که در قطع وزیری در ۴۰ صفحه نوشته‌شده است.

این کتاب به شیوه‌ای عملی و خلاق به کودکان و نوجوانان می‌آموزد که چگونه، ضمن حفظ آرامش و خونسردی در برابر زلزله، بهترین مکان را برای جلوگیری از صدمات احتمالی شناسایی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: