کد خبر: 32738
تاریخ انتشار: جمعه, 29 دی 1396 - 20:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بیرجند در خراسان جنوبی برگزار شد

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند از درخواست انجمن نابینایان کشور برای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی نابینایان در مرکز استان خبر داد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بیرجند در خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند با حضور محمدرضا رضایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی؛ علی ناصری، فرماندار بیرجند؛ محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند؛ ابراهیم تقی‌زاده، رئیس شورای اسلامی بیرجند و جمعی از اعضا، سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه جاری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: انجمن نابینایان کشور، آمادگی خود را جهت واگذاری امکانات ویژه و به‌کارگیری نیروی متخصص برای کار در کتابخانه تخصصی نابینایان در بیرجند اعلام کرده است و جذب این امکانات، نیازمند فراهم کردن فضای مناسب از سوی اداره کل کتابخانه‌ها است.

وی تحقق این مهم را منوط به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: در صورت صدور مجوز از سوی شهرداری بیرجند، آمادگی داریم، فضایی مناسب در محوطه کتابخانه عمومی الغدیر را به این کار اختصاص دهیم.

وی با اشاره به دستور جلسه انجمن، مباحثی ازجمله تأسیس کتابخانه در محدوده جنوب شرقی شهر بیرجند، راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاها و راه‌اندازی کتابخانه عمومی در برخی پارک‌های بیرجند مانند پارک توحید را مطرح کرد.

علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز در این جلسه، ضمن گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی با انجمن کتابخانه‌های بیرجند، گفت: متأسفانه در دهه‌های گذشته، شاهد اقدامی شایسته و متناسب با جایگاه فرهنگی بیرجند در زمینه ساخت کتابخانه نبوده‌ایم.

ناصری با اشاره به‌ضرورت جذب خیران برای ساخت کتابخانه در بیرجند افزود: یکی از مشکلات در مرحله پس از جذب خیران، نبود فضای مناسب برای احداث کتابخانه است که رفع این مشکل نیازمند همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند نیز در ادامه این جلسه، بابیان اینکه فعالیت دستگاه‌های مختلف باید در راستای تعامل و به نفع مردم باشد، گفت: اگر زمینی در اختیار شهرداری باشد، ‌بهتر است در اختیار کتابخانه‌ها قرار گیرد و عملیات اجرایی آن با سرعت، آغاز شود.

در ادامه، تقی زاده رئیس شورای اسلامی بیرجند در جلسه انجمن کتابخانه‌ها گفت: ایجاد محیطی شاد و پرنشاط در کتابخانه‌های عمومی، تأثیر زیادی در افزایش آمار مطالعه در جامعه خواهد داشت و شورای اسلامی بیرجند برای مساعدت در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.

 

وی افزود: در خصوص واگذاری اتوبوس برای کتابخانه سیار روستایی، همچنین واگذاری فضای مناسب جهت ساخت کتابخانه خیرساز در منطقه معصومیه و پارک توحید با اعضای شورای شهر رایزنی خواهم کرد. 

گفتنی است، معارفه مهدی نیازی، رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند و تقدیر از خدمات محمود حاجی، سرپرست سابق این اداره، بخش پایانی این نشست بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: