کد خبر: 34948
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 11:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتابخوان کودک و نوجوان به روش پانتومیم در استان هرمزگان

منبع : لیزنا
نشست کتابخوان کودک به روش ترسیم نگاری و پانتومیم با حضور اعضاء در کتابخانه عمومی وحدت شهرستان بندر لنگه، برگزار شد.
برگزاری نشست کتابخوان کودک و نوجوان به روش پانتومیم در استان هرمزگان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، سعید شادمانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر لنگه از برگزاری نشست کتابخوان به روش ترسیم نگاری و پانتومیم در کتابخانه عمومی وحدت خبر داد.

مرضیه سقائی طلب، کتابدار کتابخانه عمومی وحدت بیان کرد:در این نشست که ۱۵ نفر از اعضای کودک و نوجوان حضور داشتند، ۹ نفر به معرفی کتاب پرداختند.

«ابوالفضل زارعی»، کتاب «سام و حیوان خانگی اش» نوشته «سانجیتا بهادرا»، «ابوالفضل ساهور»، کتاب «شوالیه ها و قلعه ها» نوشته «فلیپ آردر»، «مهدیار خاوند»، کتاب «رستم و سهراب» به نویسندگی «محمدرضا یوسفی»، «سجاد چراغ سوز»، کتاب «آسیاب بچرخ» نوشته «سرور کتبی»، «سعید چراغ سوز»، کتاب «زال و سیمرغ»، نوشته «م آزاد»، «امیر حسین امیری زاده»، کتاب «تعطیلات زورکی» از مجموعه کتابهای «خاطرات بچه لاغر مردنی» به قلم «کینی جف»، «محمدرضا اداک»، کتاب «گرگ شکمپاره»، نوشته «سید احمد زرهانی»، «صاحب سجادی»، کتاب «گربه یونانی و موش مکزیکی» اثر «لوییس سپولودا» و «نوید فتحعلی پور» با معرفی کتاب «درباره دایناسورها» از «کلر لویین» دوستان خود را به خواندن دعوت کردند. 

سقائی طلب ادامه داد: کودکان و نوجوانان کتابخانه عمومی وحدت برای معرفی کتابهای خود از شیوه ترسیم‌نگاری و پانتومیم استفاده کردند و تصویری از مضامین موجود در کتاب را کشیده؛ سپس با اجرای بازی پانتومیم برای دوستان خود به اجرا در آورند. این روش معرفی، علاوه بر تقویت حس کنجکاوی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان، اشتیاق به خواندن کتابهای معرفی شده در آنها را دوچندان می کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: