کد خبر: 35160
تاریخ انتشار: شنبه, 02 تیر 1397 - 15:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با کتابداران مانه و سملقانی

منبع : لیزنا
نشست برنامه‌ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و کتابداران مانه و سملقانی به میزبانی کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه برگزار شد.
نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با کتابداران مانه و سملقانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، مسئول کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه از برگزاری نشست برنامه‌ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و کتابداران مانه و سملقانی به میزبانی کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه برگزار شد.

 مهدی قاسم‌پور گفت: در ابتدای جلسه علی‌محمد جهانی مدیرکل کتابخانه‌های استان و دبیر استانی این جشنواره ملی با اشاره به برگزاری موفق و تاثیر گذار ششمین و هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است و در این راستا، با تلاش و همت همه همکاران کتابخانه‌ها و ستاد اداره کل، ششمین و هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان شمالی با زیبایی و شکوه خاصی برگزار شد.

وی افزود: در سال ۹۵ بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم کتاب‌خوان و فرهنگ دوست استان، در قالب سه بخش مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، بزرگسالان و خانواده‌ها در این جشنواره شرکت کردند و نفرات برگزیده استانی و شهرستانی این جشنواره در سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) در ویژه برنامه‌ای استانی با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی موردتقدیر قرار گرفتند. در سال ۹۶ نیز بر اساس آمارهابیش از ۴۰ هزار نفر در این استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی مهمترین اهداف این جشنواره را ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی رضوی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با همکاری و پشتکار شما مسئولین و کتابداران شهرستان مانه و سملقان و سایر شهرستان ها شاهد استقبال خوب اعضا باشیم.

جهانی، توجه ویژه به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، اطلاع رسانی و جلب مشارکت در جشنواره، استفاده از ظرفیت گروه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد مروّج کتابخوانی در سطح شهرستان را از جمله مهم ترین محورهای برگزاری موفق و پرشور جشنواره عنوان کرد.

وی در ادامه با اعلام آمادگی این استان برای برگزاری مطلوب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و پیگیری تمامی همکاران و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی، شاهد برگزاری جشنواره‌ای پر رونق‌تر از دوره قبل باشیم در ادامه مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان به بیان سوالات و نقطه نظرات خود پرداختند که جهانی به پاسخ موارد مطرح شده پرداخت و و راهکارهای لازم در خصوص موارد مطرح شده را بیان داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: