کد خبر: 35596
تاریخ انتشار: جمعه, 22 تیر 1397 - 22:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه هماهنگی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی

منبع : لیزنا
جلسه هماهنگی غنی‌سازی اوقات فراغت با حضور مسئولین، در کتابخانه عمومی یار مهربان قولنجی استان آذربایجان غربی برگزار شد.
جلسه هماهنگی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جلسه هماهنگی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، با حضور بخشدار بخش انزل، روحانیت، اعضای شورای اسلامی، مسئولین محلی، اساتید دانشگاه و اعضای فعال در کتابخانه یار مهربان قولنجی برگزار شد.

در این جلسه، حسین سلیم‌زاده مسئول کتابخانه یار مهربان، گزارشی در خصوص خدمات و برنامه‌های متنوع کتابخانه و به خصوص اجرای هشتمین دوره مسابقه جشنواره رضوی ارائه کرد و از مسئولین و اعضای فعال روستا درخواست کرد برای هرچه بهتر و پربارتر اجرا کردن برنامه‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت در راستای منویات مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همکاری‌های لازم را انجام دهند.

در این نشست بخشدار بخش انزل گفت: جهت توسعه مطالعه و کتابخوانی باید ما مسئولین از خود و اعضای خانواده‌مان شروع کنیم و در انجام برنامه‌های فرهنگی کتابخانه باید با جدیت همکاری داشته باشیم.

حجت الاسلام فتحی امام جماعت مسجد امامزاده قولنجی در ادامه جلسه گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که از ظرفیت کتابداران افتخاری جهت همکاری در انجام برنامه‌های فرهنگی بخصوص برنامه‌های اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان کتابخانه استفاده شود و جهت جذب بیشتر اعضا به کتابخانه بهتر است کتابخانه به صورت دو شیفت ارائه خدمات بدهد.

حجت الاسلام شفیع امام جماعت مسجد خاتم‌الانبیا(ص) قولنجی نیز تاثیر مفید کتابخانه یار مهربان را بر ارتقای سطح آموزش،‌ آگاهی و فرهنگ منطقه در سال های اخیر بیان کرده و از زحمات مسئول کتابخانه قدردانی کرد. وی پیشنهاد تشکیل جلسات با جوانان و کودکان مسجد در کتابخانه را برای آشنایی بیشتر این قشر با کتابخانه در جلسه مطرح کرد که مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت.

بخشی، استاد دانشگاه نیز ضمن اشاره به نقش مهم کتابخانه در موفقیت خود، عنوان کرد: زیبایی، جذابیت و نشاط کتابخانه و رفتار کتابدار آن، در راهنمایی، موفقیت و افزایش سطح آگاهی افراد منطقه بسیار حائز اهمیت است.

کیانی فر عضو هیات مدیره و مربی موسسه خیریه خیرین قولنجی، از تعامل و همکاری موسسه و کتابخانه در ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان و نیز برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی منطقه و روستای مان همکاری های لارم با کتابخانه صورت خواهد گرفت.

سمیه صفری کارشناس و فعال اجتماعی، غلامرضا عزیزی مسئول مخابرات قولنجی، محسن خوشبخت مشاور فرهنگی و تربیتی ، خلیل نبی‌زاده معتمد محلی و فیروز بخشی بازنشسته مرکز بهداشت قولنجی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه، اعلام همکاری خود را با کتابخانه در مناسبت ها مختلف و بخصوص در فصل تابستان اعلام داشتند.

از مصوبات مهم این جلسه می توان به همکاری آموزش و پرورش با کتابخانه (با توجه به اینکه آموزش پرورش انزل و مدارس با کتابخانه همکاری ندارند)، شناساندن کتابخانه و اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی ویژه اوقات فراغت در فصل تابستان توسط بخشداری، ائمه جماعت، شورا و دهیار روستاها، سخنرانی در خصوص اهیمت مطالعه، همچنین عضویت در کتابخانه و اجرای برنامه خصوصا در تابستان توسط روحانیت روستا در نماز جمعه و نمازهای جماعت اشاره کرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: