کد خبر: 35626
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 تیر 1397 - 17:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اشتیاق کودکان برای حضور در کتابخانه های عمومی استان گیلان

منبع : لیزنا
با نزدیک شدن به پایان مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در گیلان، کتابداران کتابخانه های عمومی گیلان نیز با برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی خصوصا برای کودکان سعی در جلب مشارکت حداکثری دارند.
اشتیاق کودکان برای حضور در کتابخانه های عمومی استان گیلان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه را با هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی آشنا کردند. در ادامه بخشی از فعالیت های کتابداران کتابخانه های عمومی گیلان در برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را می خوانیم.

کتابخانه منتصر کوهساری سیاهکل میزبان مسابقه نقاشی کودکان ویژه جشنواره رضوی شد

همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، جمعی از کودکان علاقمند به کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه زنده یاد دکتر کتایون منتصر کوهساری سیاهکل در مسابقه نقاشی ویژه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

بیش از ۱۵ نفر از کودکان که به همراه مادران خود در بخش کودک کتابخانه عمومی منتصر کوهساری  دور هم گرد آمده بودند به منظور گرامیداشت ماه مبارک رمضان، در مسابقه نقاشی از کتاب های هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

این مسابقه به همت کتابداران کتابخانه زنده یاد دکتر کتایون منتصر کوهساری سیاهکل برگزار شد و در پایان به سه نفر از برگزیدگان، جوایزی از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل اهدا شد.

برگزاری نشست کتاب خوان با معرفی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهر تالش

در این نشست ویژه که با حضور جمعی از اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی ۱۷ شهریور تالش برگزار شد، ۱۰ نفر از کتابخوانان، کتاب های خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند که از میان این کتاب ها ۴ عنوان مربوط به منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

قصه گویی برای کودکان به میزبانی کتابخانه عمومی کودکان باران رشت

در برنامه قصه گویی با راویتگری کتابدار این کتابخانه از کتاب «مهمان خراسان»، برگزار شد، کودکان عضو کتابخانه عمومی کودکان باران ضمن مشارکت در این برنامه لحظات شاد و بیادماندنی را تجربه کردند.

در برنامه قصه گویی کتابخانه عمومی کودکان باران رشت، کودکان با کشیدن نقاشی از شنیده های خود از داستان های کتاب مهمان خراسان، با سبک زندگی امام رضا(ع)  آشنا شدند.

کتابخانه شهید مفتح سیاهکل میزبان برنامه نقاشی جشنواره رضوی شد

به منظور اجرای هرچه بهتر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جمعی از دانش آموزان دبستان نوآوران و اعضای کودک کتابخانه عمومی شهید مفتح سیاهکل در مسابقه نقاشی شرکت کردند.

در این برنامه فرهنگی که به همت کتابداران کتابخانه شهید مفتح برگزار شد، جمعی از خردسالان دبستان نوآوران شهر سیاهکل با حضور در کتابخانه و در کنار اعضای کودک، ضمن مطالعه کتاب «مهمان خراسان»، از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در مسابقه نقاشی ویژه جشنواره شرکت کردند.

با حضور جمعی از کودکان دوستدار کتاب، کتابخانه روستایی لیالستان میزبان مسابقه نقاشی جشنواره رضوی شد

جمعی از کودکان علاقمند به کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه شهید حسین شفیعی لیالستان در مسابقه نقاشی ویژه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که سال گذشته با استقبال خوبی از سوی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در شهرستان لاهیجان برگزار شد، بخش زیادی از اقدامات با محور حضور فعال کودکان در کتابخانه های عمومی لاهیجان بود.

در این برنامه که به کوشش کتابداران این کتابخانه و با حضور جمعی از کودکان عضو به همراه والدین شان در بخش کودک برگزار شد، کودکان در مسابقه نقاشی از دو کتاب مهمان خراسان و مژده گل شرکت کردند.

 

مهد کودک پارمیس شهر آستارا میزبان کتابداران شد

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا از برگزاری ویژه برنامه قصه گویی منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مهد کودک پارمیس شهر آستارا خبرداد.

در این برنامه ویژه فرهنگی که به همت کتابداران کتابخانه شهید داوود نشاطی آستارا و با حضور در مهد کودک پارمیس این شهر برگزار شد، کتاب میهمان خراسان توسط کتابداران برای کودکان خوانده شد. در پایان این برنامه ضمن تقدیر از همه کودکان شرکت کننده در مسابقه نقاشی، این برگه ها جهت داوری نهایی به دبیرخانه استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ارسال شد.

نشست کتاب خوان رضوی در کتابخانه عمومی پونل برگزار شد

در نشست کتاب خوان ویژه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با نقش آفرینی بانوان عضو این کتابخانه و با استقبال مناسبی از سوی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد ۳عنوان کتاب مهر ولایت در آسمان ایران، اثر آیت الله علی کریمی جهرمی؛ کتاب به سپیدی یک رویا، اثر فاطمه سلیمانی ازندریانی و ماه هشتم، اثر مهدی غلامعلی توسط اعضای این کتابخانه معرفی شد.

نشست کتاب خوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی شفت

نخستین نشست کتاب خوان کتابخانه ای سال ۹۷ با محوریت معرفی منابع هفتگانه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی شهید چمران برگزار شد. کتابداران کتابخانه عمومی شهید چمران شفت با برگزاری نخستین نشست کتاب خوان کتابخانه ای با معرفی منابع هفتگانه جشنواره هشتم رضوی این منابع را به عموم علاقمندان معرفی کردند.

در این نشست ۳عنوان کتاب مهر ولایت در آسمان ایران نوشته آیت الله علی کریمی جهرمی، ماه هشتم نوشته مهدی غلامعلی و مژده گل نوشته محمود پوروهاب از منابع منتخب جشنواره کتابخوانی توسط اعضای کتابخانه به اشتراک گذاشته شد.

گفتنی است  از آغاز هشتمین جشنواره رضوی کتابخانه های عمومی شهرستان شفت با تبلیغات محیطی گسترده در سطح شهرستان و ایجاد نمایشگاه های کتاب، برگزاری برنامه نقاشی برای کودکان و نونهالان ویژه جشنواره رضوی، برگزاری ویژه برنامه پنجشنبه های فیروزه ای، از طریق فضای مجازی و رسانه های مکتوب نسبت به تشویق علاقمندان برای حضور در این رویداد مهم فرهنگی اقدام کردند.

اجرای برنامه های متنوع و خلاقانه فرهنگی در کتابخانه های عمومی لنگرود

همزمان با آغاز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود شاهد حضور فعال و پررنگ آحاد مختلف مردم و خانواده ها در بخش های مکتوب و آنلاین و نقاشی، به ویژه در حوزه کودکان است.

کتابخانه شهید باهنر لاهیجان میزبان برنامه نقاشی و قصه گویی جشنواره رضوی شد

در این برنامه فرهنگی که به همت کتابداران کتابخانه شهید باهنر لاهیجان برگزار شد، جمعی از دانش آموزان مدارس شهر لاهیجان و اعضای کودک کتابخانه ها با حضور در کتابخانه و قصه خوانی کتابداران از کتاب «مهمان خراسان» و«مژده گل» از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مسابقه نقاشی شرکت کردند.

کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه سرا میزبان برنامه نقاشی جشنواره رضوی شد

جمعی از کودکان عضو کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه سرا به همراه خردسالان مهد کودک آوای متین این شهرستان به صورت دسته جمعی در مسابقه هشتمین جشنواره رضوی کتابخوانی شرکت کردند.

در این برنامه فرهنگی که با حضور بیش از ۳۰ نفر از کودکان عضو کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع ) و جمعی از خردسالان مهد کودک آوای متین شهر صومعه سرا برگزار شد، کودکان با شور و اشتیاق به تصویر گری از دوکتاب «میهمان خراسان و مژده گل» از مجموعه منابع معرفی شده هشتمین جشنواره رضوی در بخش کودک  به صورت دسته جمعی  پرداختند.

در این نشست علاوه بر شرکت کودکان عضو در مسابقه نقاشی، قصه هایی از این دو کتاب نیز تو سط کتابداران کتابخانه برای کودکان روایت شد.

در یکی از مهمترین برنامه های ویژه جشنواره که به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهید داوود نشاطی شهرستان آستارا در مهد کودک شکوفه ها برگزار شد، کتاب «مژده گل؛ داستان هایی از زندگی امام رضا (ع)» و قصه «کارگر پیر» برای کودکان ۴-۵ ساله توسط کتابداران خوانده شد.

همچنین برنامه باهم خوانی کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» نوشته آیت الله کریمی جهرمی با حضور جمعی از اعضای کتابخانه های شهرستان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد. در این محفل کتابخوانی چند تن از اعضا با خوانش متون کتاب های مورد علاقه، در خصوص مباحث طرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قصه گویی و نقاشی ویژه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه آیت الله ربانی املشی

جمعی از کودکان عضو کتابخانه های عمومی شهرستان املش، با حضور در بخش های کودک در برنامه قصه گویی و مسابقه نقاشی ویژه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند. در این ویژه برنامه کودکان با شرکت در مسابقه نقاشی از دو کتاب «میهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی و «مژده گل» اثر محمد پوروهاب لحظات شادی را در کنار کتابداران تجربه کردند.

گفتنی است استان گیلان با داشتن ۱۰۷باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل در سال گذشته، با جلب مشارکت ۲۲ هزار نفر از علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی کارنامه قابل قبولی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه به دست آوردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: