کد خبر: 37642
تاریخ انتشار: شنبه, 12 آبان 1397 - 12:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دوره آموزش «تفکر فلسفی برای کودکان و نوجوانان» برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
دوره های مقدماتی و تکمیلی «تفکر فلسفی برای کودکان و نوجوانان» با تدریس مهری پریرخ، استاد دانشگاه و با حضور ۶۷ تن از کتابداران کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد.
دوره آموزش «تفکر فلسفی برای کودکان و نوجوانان» برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، دوره های آموزشی مقدماتی و تکمیلی «تفکر فلسفی برای کودکان و نوجوانان» با تدریس مهری پریرخ، استاد دانشگاه و عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور ۶۷ تن از کتابداران کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی برگزار شد. این دوره ها در سه نوبت با هدف آشنایی کتابداران بخش کودک کتابخانه های عمومی با فنون ارتباط گیری با اعضای کودک و ترغیب کودکان و نوجوانان به حضور در محیط کتابخانه با استفاده از مهارت های تفکر فلسفی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در پایان این دوره های آموزشی با حضور در جمع کتابداران بخش های کودک کتابخانه های عمومی استان هدف از برگزاری این دوره ها و دوره آموزش قصه گویی را استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان به عنوان وفادارترین و ماندگارترین اعضای کتابخانه دانست و گفت: توجه به اعضای کودک و نوجوان و اضافه شدن بخش های زیبا و تخصصی کودک به اکثر کتابخانه های عمومی استان آغاز شده است و در حال حاضر بیشتر کتابخانه‌ها، فضایی مجزا، آراسته و کودکانه با تجهیزات کودکانه و جذاب ویژه کودکان دارند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: بعد از ایجاد فضای کودک، ارائه آموزش های لازم برای ارتباط گیری، جذب مخاطب و ترغیب کودک برای استمرار حضور در کتابخانه از طریق آموزش کتابداران بخش کودک مد نظر قرار دارد. از اینرو، تاکنون سه دوره آموزشی تفکر فلسفی و یک دوره مهارت های قصه گویی با حضور اساتید برجسته کشور برگزار شده است. در دوره آموزش «تفکر فلسفی برای کودکان و نوجوانان» ضرورت آموزش کودکان و نوجوان، مهارت ها، قابلیت ها، منابع و ابزار های لازم برای آموزش تبیین شد.

شایان ذکر است، اولین دوره آموزش «تفکر فلسفی برای کودکان و نوجوانان» تیر و مردادماه ۹۷ برای  ۳۰تن از کتابداران برگزار شده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: