داخلی
»مطالب کتابداری
»کتابخانه و کتابداری
«سواد اطلاعاتی در راستای خودتوانمندسازی اعضای جوامع علمی و حرفه ای»
به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام نشریه «شناسه»، این نشریه ازهمه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند به این حیطه موضوعی، دعوت می کند مطالب خود را همسو با محورهای موضوعی زیر و در قالب مقاله، ترجمه، خاطره، طنز، گزارش و خبر برای انتشار در این شماره به پست الکترونیکی نشریه شناسه ارسال نمایند.
مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه 1396 می باشد.
لازم به یادآوری است این تاریخ به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
محورهای موضوعی:
-سواد اطلاعاتی و سایر انواع سواد : تمایزها و اشتراک ها
-رویکردهای جدید در آموزش سواد اطلاعاتی
-تغییر و بازنگری در مبانی و روش های پرورش آموزشگران سواد اطلاعاتی در رشته علم اطلاعات و دانش شناسی
-راهکارهای اشاعه و عملیاتی کردن سواد اطلاعاتی در آموزش و پرورش
-راهکارهای اشاعه و عملیاتی کردن سواد اطلاعاتی در آموزش عالی
-سطح بندی و تعییین حوزه های موضوعی در آموزش سواد اطلاعاتی
-آموزش های رسمی و غیررسمی سواد اطلاعاتی
-خودتوانمندسازی حرفه ای برای عموم حرفه مندان
-سواد اطلاعاتی به عنوان مزیت رقابتی حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی
-قابلیت های فناوری های نوین در خدمت آموزش سواد اطلاعاتی (اپلیکیشن ها/ بازی ها و ...)
-ضرورت توسعه مهارت های سواد اطلاعاتی در میان قشرهای گوناگون جامعه
-بازنگری در مفهوم سواد اطلاعاتی مبتنی بر تحولات جدید در رسانه های نوین
-پیوند آموزش سواد اطلاعاتی با یادگیری مادام العمر و توسعه حرفه ای مستمر
-استانداردسازی و استانداردهای سواد اطلاعاتی با نگاه ملی و بین المللی
-سواد اطلاعاتی برای قشرهای خاص اجتماعی (کودکان و نوجوانان، زنان، مدیران و ..)
مقالات موضوعی مرتبط که مستقیما در این محورها قرار نمیگیرند نیز بررسی خواهند شد.
گفتنی است، شناسه، فصلنامه ی الکترونیکی است که به صورت موضوعی و زیر نظر کمیته انتشارات انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران منتشر می شود.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.