داخلی
»اخبار کتاب
معرفی پایاننامههای برتر جشنواره مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز
به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام دبیرخانه چهارمین جشنواره پایاننامهها و رسالههای برتر دانشجویی، احراز کنندگان رتبههای اول تا سوم کارشناسی ارشد این جشنواره بدین شرح اعلام شدند:
رتبه اول: مریم ایزدی (دانشگاه شیراز): مطالعه بومنقدی کتابهای تصویریداستانی ایرانی
رتبه دوم: حسین قربانی (دانشگاه هرمزگان): بررسی خصائص دموکراتیک داستانهای احمد اکبرپور
رتبه سوم: تکتم دشتهصبح (دانشگاه بینالمللی امامرضا (ع)): بررسی محتوا و اهداف عاشورا در انیمیشنهای عاشورایی ایرانی پخش شده از تلویزیون ایران در دهه هشتاد برای کودکان و نوجوانان
رتبه سوم: مدینه کریمپور (دانشگاه شیراز): بررسی شخصیت و شخصیتپردازی بانوان برجسته دینی و قرآنی در داستانهای کودک و نوجوان
همچنین 4 پایاننامه از سوی هیئت داوران این جشنواره شایسته تقدیر دانسته شد:
غزال موذن (دانشگاه بینالمللی امامرضا (ع)): سبکشناسی لایهای داستانهای کودک نگاشت؛ بررسی موردی مجموعه کتابهای آفتاب و مهتاب
سمانه ناجی ابراهیمی یزد (دانشگاه بینالمللی امامرضا (ع)): تاثیر جنسیت در پردازش شخصیت و زاویه دید در آثار اقتباسی آتوسا صالحی از شاهنامه (بر اساس داستانهای چاپ شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا سال 1394)
مریم کریمی شهیدی (دانشگاه شیراز): بررسی تطبیقی داستانهای برگزیده دینی کودک فارسی و انگلیسی (گروههای سنی الف و ب و ج)
فاطمه زارع (دانشگاه شیراز): بررسی آسیبشناسانه شگردهای خداشناسی در ادبیات کودک دهه هشتاد
توضیح این که دو رساله (تحقیق پایانی دوره دکتری) نیز به جشنواره رسیده بود که با دریافت تقدیرنامه برای رقابت در دور بعد در نظر گرفته شدند.
چهارمین جشنواره پایاننامهها و رسالههای برتر در قلمرو ادبیات کودک همزمان با ششمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک (ادبیات کودک و معنویت) در 18 و 19 اردیبهشت ماه در دانشگاه بینالمللی امامرضا در مشهد برگزار شد.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.