داخلی
»مطالب کتابداری
»کتابخانه های عمومی
کتابخانهها مکانی برای دانشاندوزی و مأمنی برای دوستداران کتاب است
به گزارش لیزنا، رقیه دوست فاطمیها، مدیرکل کتابخانههای عمومی استان در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه جایی برای دانشاندوزی و مأمنی برای دوستداران کتاب است، اظهار داشت: کتابخانه عمومی شرفالدین علی یزد با قدمتی 70 ساله به عنوان نخستین کتابخانه عمومی استان شناخته میشود و قرار گرفتن آن در قلب بافت تاریخی شهر یزد، بر اهمیت و اعتبار آن افزوده است.
وی با اشاره به اینکه خود نیز عضو این کتابخانه است، تصریح کرد: این کتابخانه برای بسیاری از مردم یزد یادآور خاطرات خوب و شیرین از تجربیات مطالعاتی آنها است و بسیاری از نخبگان یزدی با این کتابخانه ارتباط و انس ویژهای داشتهاند.
دوست فاطمیها ادامه داد: مرمت و بهسازی این کتابخانه با توجه به فرسودگی ساختمان در سال 94 آغاز شد و با همت اداره کتابخانههای عمومی شهرستان یزد و حمایت فرماندار وقت، در سال 95 مجدداٌ برای استفاده مشتاقان به کتاب و کتابخوانی بازگشایی شد.
مدیرکل کتابخانههای عمومی استان یزد همچنین از کودکان حاضر در مراسم و والدین آنان خواست از فرصت ارزنده کتابخانههای عمومی و منابع مفید آنها در راستای رشد سطح آگاهیها و موفقیت خود بهرهمند شوند.
در ابتدای این جلسه نیز محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانههای عمومی شهرستان یزد و طاهره طراح، مسئول کتابخانه شرفالدین علی، گزارشی از روند برگزاری کلاسهای طرح اوقات فراغت تابستان در کتابخانههای شهرستان و کتابخانه شرفالدین علی یزد ارائه کردند.
در پایان این مراسم نیز از مربیان و کودکان شرکت کننده در کلاسهای اوقات فراغت کتابخانه شرفالدین علی یزد قدردانی شد.
مدیرکل کتابخانههای عمومی استان و همراهان وی همچنین از نمایشگاه آثار شرکتکنندگان در کلاسهای اوقات فراغت کتابخانه دیدن کردند.
گفتنی است، در نخستین دوره کلاسهای طرح اوقات فراغت تابستانی کتابخانه عمومی شرفالدین علی یزد، 16 نفر از کودکان و نوجوان عضو کتابخانه در قالب کلاسهای نقاشی، رایانه، قصهگویی، کاردستی و سفالگری شرکت داشتند.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.