کد خبر: 1141
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 فروردين 1389 - 14:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

گزارش همایش سواد اطلاعاتی: کاربردها و چشم اندازها

همایش دانشجویی"سواد اطلاعاتی: کاربردها وچشم اندازها"، به صورت منطقه­ ای و توسط انجمن علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه سمنان و با پشتیبانی ریاست دانشکده، گروه کتابداری و اطلاع رسانی و پژوهش سرای دانشجویی، 25 فروردین در دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) روز گذشته (25 فروردین)، همایش دانشجویی سواد اطلاعاتی: کاربردها وچشم اندازها، در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه سمنان برگزار شد.

 

این همایش به صورت منطقه­ا ی و توسط انجمن علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه سمنان و با پشتیبانی ریاست دانشکده، گروه کتابداری و اطلاع رسانی و پژوهش سرای دانشجویی کار خود را از ساعت 9 صبح آغاز کرد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر هرمزی، معاونت پژوهشی دانشگاه سمنان به اهمیت نقش سواد اطلاعاتی در امر آموزش پرداخت و تاکید کرد که همه رشته­ ها باید به این مقوله توجه خاص داشته باشند.

پس از ایشان، خانم سیروسی، دبیر انجمن علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه سمنان و نیز دبیر اجرایی همایش، در مورد علت برگزاری همایش، روند برگزاری آن و نیز نحوه ارزیابی مقالات گزارشی را ارائه نمود. بعد از سخنان ایشان، ارائه مقالات آغاز شد.

خانمها پورنقی،و درزی و آقایان خسروی، فلاحی و زمانی مقالات خود را در حوزه سواد اطلاعاتی ارائه نمودند.

آقای قاضی زاده، دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز و مدرس کتابداری، به عنوان سخنران مدعو در زمینه اهمیت سواد اطلاعاتی در جامعه و نیز مدلهای جدید بازیابی اطلاعات به سخنرانی پرداخت.

در این همایش، پنل پرسش و پاسخ با حضور آقایان معرفت، قاضی زاده و اصنافی تشکیل شد که در این پنل سخنرانان به سوالات اعضای پنل و نیز شرکت کنندگان پاسخ دادند.

همینطور در این پنل در زمینه تقویت مهارتهای سواد اطلاعاتی کتابداران تاکید شد و این نکته مطرح شد که مقوله سواد اطلاعاتی باید مورد  توجه همه علوم باشد و از دوران کودکی باید این امر را در وجود افراد نهادینه نمود.

در نهایت، با حضور ریاست دانشکده، دکتر ایمان ا...بیگدلی، رحمان معرفت مدیر گروه کتابداری و اطلاع رسانی، و  آقای حسن آبادی، مسئول پژوهش سرای دانشجویی از برگزار کنندگان همایش و ارائه دهندگان مقالات تقدیر به عمل آمد.

شرکت کنندگان، از پوسترهای پذیرفته شده بازدید کردند. در حاشیه همایش نیز، نمایشگاه کتاب و مجلات در حوزه کتابداری که با همکاری انتشارات چاپار، برپا شده بود. همایش در ساعت 16 به کار خود خاتمه داد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: