داخلی
»مطالب کتابداری
»کتابخانه های عمومی
صدور حکم ناظر-راهبران طرحهای پژوهشی نهاد کتابخانه ها در سال ۹۸
به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور، طی حکمی ناظر-راهبران طرحهای پژوهشی نهاد کتابخانههای عمومی کشور در سال ۹۸ را تعیین کرد. بر این اساس نظارت بر روند دانشی و شناختی طرح در چارچوب پیشنهادههای مصوب، از عمده وظایف ناظر- راهبران در این طرحهای پژوهشی است. اسامی و پیشینه علمی این ناظران به این شرح است
علی اکبر فرهنگی
ناظر-راهبر طرح «تدوین سند راهبردی آگاه سازی تبلیغ و ترویج خدمات و برنامه های کتابخانه های عمومی کشور»
علی اکبر فرهنگی، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در رشته مدیریت دارای مقاله و دهها جلدکتاب در زمینههای ارتباطات و مدیریت از جمله «تکنولوژی و تکامل فرهنگی»، «اصول مدیریت (۲ جلد)»، «ارتباطات انسانی»، «مدیریت بازار (مدیریت بازاریابی)»، «ارتباطات غیر کلامی»، «نظریههای ارتباطات سازمانی»، «تنش در محیط کار» «فرهنگ علوم اجتماعی»، «نظریههای ارتباطات سازمانی» و ...
علی رضائیان
ناظر- راهبر طرح «ارزیابی مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور»
علی رضائیان استاد دانشگاه شهید بهشتی، نویسنده و مترجم مقالات مختلف علمی و پژوهشی و بسیاری از کتابهای مرجع رشته مدیریت شامل «اصول مدیریت، نظریههای سازمان»، «انتظار عدالت و عدالت در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته)»، «تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم»، «تعامل انسان و سیستم اطلاعاتی (سیستم اطلاعات مدیریت)»، «مدیریت رفتارهای سیاسی در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته)» و ...
محسن اکبرپور شیرازی
ناظر- راهبر طرحهای: «طراحی و استقرار نظام رتبه بندی کتابخانه های عمومی کشور»؛ «بررسی و مهندسی فرایند های جاری نهاد کتابخانه های عمومی با هدف پیاده سازی نظام مدیریت فرایند»
محسن اکبرپور شیرازی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دارای آثار و مقالات بسیاری در حوزههای توسعه و کاربرد علم سیستمها در شناسایی و حل مسئله، تحلیل و طراحی سیستمهای ساختارمندمدلسازی سیستمهای پیچیده، برنامهریزی استراتژیک، مدیریت و مهندسی فرایند، مدیریت و مهندسی کیفیت، تحلیل و طراحی شبکههای حمل و نقل و تحلیل و طراحی شبکههای لجستیکی و ...
هاشم فردانش
ناظر- راهبر طرحهای: «تدوین برنامه آموزش کتابداران روستایی نیازسنجی طراحی و ارزشیابی»؛ «طراحی و تدوین دوره های آموزش کاربران کتابخانه های عمومی همراه با طرح کسب و کار و راهکار تامین مالی هر دوره»
هاشم فردانش، استاد دانشگاه تربیت مدرس، متخصص حوزههای نظریه های آموزشی، طراحی آموزشی، برنامه ریزی و توسعه آموزشی، روشهای تدریس، رویکردهای آموزشی، نظریه های یادگیری و دارای مقالات و کتابهایی چون راهبردها و فنون طراحی آموزشی طراحی نظام های آموزشیمبانی نظری تکنولوژی آموزشیعلوم تربیتی ماهیت و قلمرو آن و ...
مهرداد عربستانی
ناظر- راهبر طرحهای: «شناخت و سنجش نیازهای معلولان به منظور طراحی خدمات و برنامه های متناسب برای کتابخانه های عمومی»؛ «شناخت و سنجش نیازهای سالمندان به منظور طراحی خدمات و برنامه های متناسب برای کتابخانه های عمومی»؛ «شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی کرد در حوزه خدمات کتابخانه های عمومی اطلاع رسانی آموزش و فراغت»
مهرداد عربستانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، متخصص حوزه انسانشناسی و نویسنده و مترجم مقالات و کتابهایی چون تمنای رفتن: مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی، خشم به مثابه برساختهای اجتماعی، مقدمهای بر انسانشناسی دین، فیلم مردمنگارانه و ...
عبدالحسین کلانتری
ناظر- راهبر طرحهای: «شناخت و سنجش نیازهای اجتماعات محلی شهرستان فامنین در حوزه خدمات کتابخانه های عمومی اطلاع رسانی آموزش و فراغت فرهنگی»؛ «شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی در حوزه خدمات کتابخانه عمومی مورد مطالعه شهرستان بهارستان استان تهران»؛ «ارتقاء سرمایه فرهنگی در کتابخانههای عمومی مبتنی بر نیازهای محلی مورد مطالعه اقدام پژوهی در شهرستان پردیس استان تهران»
عبدالحسین کلانتری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، متخصص حوزه جامعهشناسی و دارای مقالات و کتابهای متعددی چون «معنا و عقلانیت در آرای علامه طباطبایی و پیتر وینچ»، «رسانه توسعه و سیاستگذاری رسانهای»، «پژوهشی در منشورهای شهروندی»، «دفتر تحکیم وحدت در کشاکش سنت و تجدد»، «گفتمان از سه منظر زبانشناختی فلسفی و جامعهشناختی»، «فقر در فضای شهری»، «تنهایی در زندگی شهری: علل و پیامدها» و ...
رضا صفری شالی
ناظر- راهبر طرحهای: «شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی مناطق سیستانی استان سیستان و بلوچستان در سه حوزه خدمات کتابخانههای عمومی و اطلاع رسانی آموزش و فراغت»؛ «شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی بلوچ در سه حوزه خدمات کتابخانه های عمومی اطلاع رسانی آموزش و فراغت»؛ «شناسایی و سنجش نیاز اجتماعات محلی آذری در استانهای آذربایجان شرقی و غربی اردبیل و زنجان در حوزه خدمات کتابخانه های عمومی اطلاع رسانی آموزش و فراغت»
رضا صفری شالی، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و نویسنده مقالات و همچنین کتابهایی چون ترجمه «نظریههای توسعه»، «راهنمای تدوین طرح تحقیق(پروپوزال نویسی)»، «راهنمای جامع کاربرد spss در تجزیه و تحلیل دادهها»، «آناتومی رفاه اجتماعی» و ...
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.