کد خبر: 48704
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403 - 11:07

داخلی

»

همایش

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در روزهای 8 و 9 خردادماه برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
افتتاحیه  «همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین» در روز هشتم خرداد در قم است و اختتامیه روز نهم خرداد در تهران برگزار خواهد شد.
همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در روزهای 8 و 9 خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، عیسی زارعی دبیر اجرایی «همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین» در نشست خبری این همایش، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، از ارسال 153 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: فراخوان همایش حدود یک سال قبل انتشار یافت و پس از آن، ۴۰ مرکز حوزوی و دانشگاهی اعلام‌ همکاری‌کردند.

این نهادها در تشکیل شورای علمی، پیش‌نشست‌ها علمی و داوری مقالات همکاری نمودند. با کمک و پشتیبانی این مراکز، 18 پیش‌نشست علمی با هدف ترویج و گفتمان‌سازی مباحث جدید در حوزه دین و رسانه‌های نوین برگزار گردید. تمامی محتوای ارائه شده در این نشست‌ها، به صورت مکتوب در سایت‌های خبری انتشار یافته و علاوه بر آن، به صورت ویدئویی در سایت آپارات قابل دسترس است.

دبیر اجرایی «همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» اظهار کرد: پس از دریافت ۳۳۶ چکیده و ارزیابی  و اعلام نتایج آن به نویسندگان و پژوهشگران، در نهایت 153 مقاله به دبیرخانه همایش واصل گردید. از بین مقالات ارسالی، حدود 40 مقاله در پنل های تخصصی روزهای برگزاری همایش، به صورت شفاهی ارائه خواهند شد.

وی افزود: «همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، در روزهای سه شنبه 8 خرداد و چهارشنبه 9 خردادماه به ترتیب در قم و تهران برگزار می‌گردد. نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌های ویژه‌ای نیز در این همایش دو روزه برنامه‌ریزی شده است. در مجموع ۱۰ پنل تخصصی در نظر گرفته شده که شش پنل در قم و چهار پنل در تهران برگزار می‌شود. علاوه برآن،  یک‌ میزگرد نهایی هم داریم که  صاحبنظران و اهل نظر در آن حاضر خواهند بود.

زارعی مسأله شناسی، تولید ادبیات نظری، ایجاد پیشینه پژوهشی و ارائه راهکارهای عملیاتی را از اهداف همایش دانست و اظهار داشت: در همه این عرصه‌ها، چکیده‌ها و مقالاتی به دبیرخانه همایش واصل شده است. از جمله با محوریت هوش مصنوعی، شبکه های اجتماعی، سبک زندگی، فضای مجازی، حکمرانی و تنظیم‌گری، دیپلماسی رسانه ای، بازی های دیجیتال، مباحث فرهنگی و موضوعاتی از این دست، آثار متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» بیان کرد: افتتاحیه همایش در روز هشتم خرداد در قم است و اختتامیه روز نهم خرداد در تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان به شرکت در مراسم برگزاری همایش، می‌توانند با مراجعه به وبگاه همایش ثبت نام و حضور خود را قطعی نمایند.