کد خبر: 48914
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 مرداد 1403 - 09:21

داخلی

»

کتاب

دیدار با نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ میسر شد

منبع : لیزنا
  انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با همکاری انجمن تصویرگران ایران نشست دیدار با نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ را  برگزار می‌کند.
دیدار با نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ میسر شد

به گزارش لیزنا، نشست دیدار با نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ روز پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه هنرمندان ایران، سالن امیرخانی برگزار می شود.

احمد اکبرپور، نویسنده و هدا حدادی، تصویرگر از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان نامزدهای جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ معرفی شدند.
 
 انجمن نویسندگان کودک و نوجوان یکی از چهار نهاد معرفی‌کننده نامزد به جایزه جهانی آسترید لیندگرن است که هر سال طی جلساتی با همفکری اعضای کارگروه داوری و انتخاب نامزدها، کاندیداهای این جایزه را معرفی می‌کند. فرمهر منجزی، دبیری کارگروه آلما را به‌عهده دارد.

این انجمن احمد اکبرپور و هدی حدادی را به عنوان نامزدهای خود برای جایزه یادبود آسترید لیندگرن (آلما) ۲۰۲۵ معرفی کرده بود.

شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهاد ایرانی هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.

شورای کتاب کودک نیز «سيد نويد سيدعلی اکبر» را در بخش نویسندگان و «علیرضا گلدوزیان» را در بخش تصویرگران، برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن (آلما)۲۰۲۵ معرفی کرده است.