کد خبر: 49095
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مهر 1403 - 14:27

داخلی

»

کتاب

کتاب «اخلاق راهنمایی و ارزیابی پایان‌نامه‌ها» متتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «اخلاق راهنمایی و ارزیابی پایان‌نامه‌ها: راهنمای عملی دانشجویان، استادان راهنما، استادان داور، و موسسات آموزشی ـ پژوهشی» منتشر شد.
کتاب «اخلاق راهنمایی و ارزیابی پایان‌نامه‌ها» متتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب «اخلاق راهنمایی و ارزیابی پایان‌نامه‌ها: راهنمای عملی دانشجویان، استادان راهنما، استادان داور، و موسسات آموزشی پژوهشی» نوشته دکتر رحمان شریف‌زاده، سال 1403 توسط انتشارات ایرانداک به چاپ رسید.

نگارش پایان‌نامه معمولا نخستین پژوهش مهم دانشجو محسوب می‌شود، و پایان‌نامه، به‌ویژه پایان‌نامه دکتری، محصول چندین سال هزینه مادی و غیرمادی دانشجو و دستگاه‌های ذی‌ربط است. چهار نوع کنشگر اصلی، یعنی استاد راهنما، دانشجو، موسسه آموزشی ـ پژوهشی، و داور با چهار نقش حرفه‌ای مجزا به شکل مستقیم در فرایند پژوهش دانشگاهی پایان‌نامه‌ نقش‌آفرینی می‌کنند و درنتیجه نحوه عمل و ارتباط این کنشگران با هم در کیفیت و موفقیت این پژوهش کاملاً اثرگذار است. این کنشگران در این فرایند چه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند؟

این کتاب درپی شناسایی و تدوین مهمترین مسئولیت‌های این کنشگران در فرایند پایان‌نامه است و در این راستا به مهم‌ترین چالش‌های اخلاقی، دوراهی‌ها و تنش‌های میان این کنشگران می‌پردازد.