کد خبر: 48946
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 شهریور 1403 - 12:54

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

مدرسه تابستانی توانمندسازی دانشجویان زبان‌شناسی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
مدرسه تابستانی توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان‌شناسی به صورت حضوری و مجازی در ایرانداک برگزار می‌شود.
مدرسه تابستانی توانمندسازی دانشجویان زبان‌شناسی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، مدرسه تابستانی توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان‌شناسی در ایرانداک هفته سوم و چهارم شهریورماه 1403، برگزار می‌شود. افزودنی است به دانش‌پذیران این دوره گواهینامه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعطا می‌شود. مدرسان این دوره اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل و خارج از کشور و مخاطبان آن دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته زبان‌شناسی و پژوهشگران رشته‌های مرتبط هستند.

مدیریت علمی این مدرسه را دکتر الهام علائی، عضو هیئت علمی گروه زبان‌شناسی رایانشی پژوهشکده علوم اطلاعات پژوهشگاه برعهده دارد.

سرفصل‌های آموزشی این دوره عبارتند از: مبانی نظری ساخت پیکره، زبان‌شناسی پیکره‌ای و کار با نرم‌افزار آنوتیشن، پیکره و آموزش زبان، هستان‌نگاری، روابط مفهومی بنیادین در تدوین طرح مفهومی هستی‌شناسی، بازنمایی کلاس‌ها، پیوندها و مصادیق در نرم‌افزار پروتژه، زبان و ادبیات نمایشی، زبان و رسانه، زبان‌شناسی و هوش مصنوعی: نیازها، کاربردها و چالش‌ها، زبان‌شناسی و مطالعات ترجمه، نشانه‌شناسی شناختی و سینما، گرافولوژی، زبان‌شناسی بالینی، نقش زبان‌شناسی در گفتاردرمانی، معنی‌شناسی شناختی، اصطلاح‌شناسی برای مترجمان، و تحلیل گفتمان پیکره‌یار.

مهلت ثبت‌نام دانشجویان با ۲۰ درصد تخفیف تا ۱۰ شهریور و آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره 17 شهریور‌ماه 1403 و در نشانی https://irandoc.ac.ir/page/5529 امکانپذیر است.