کد خبر: 48952
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 شهریور 1403 - 15:40

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اولین پیش‌نشست کتابخانه‌های عمومی برگزار می شود

منبع : لیزنا
اولین پیش‌نشست کتابخانه­‌های عمومی با عنوان «نقش هوش مصنوعی در تحول شیوه فعالیت و ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی»  روز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می شود.
اولین پیش‌نشست کتابخانه‌های عمومی  برگزار می شود

به گزارش لیزنا، اولین پیش‌نشست کتابخانه­‌های عمومی با عنوان «نقش هوش مصنوعی در تحول شیوه فعالیت و ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی»  روز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت مجازی و در فضای ادوبی کانکت هشتمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات در آدرس اینترنتی برگزار می شود.

دکتر عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان به عنوان دبیر پیش‌نشست، دکتر منصور کوهی رستمی، هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، نغمه میلانی‌فر، دانشجوی دکتری علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تهران و دکتر سیدباقر میرعبداللهی، دکترای فلسفه و کلام اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سخنرانان این پیش‌نشست هستند.

دکتر منصور کوهی رستمی یکی از سخنرانان درباره چالش‌ها و فرصت‌های استفاده از هوش مصنوعی در کتابخانه‌های عمومی و نقش کتابداران کتابخانه‌های عمومی در عصر هوش مصنوعی و مهارت‌های موردنیاز آن‌ها صحبت خواهد کرد.

سخنران دیگر این پیش‌نشست، نغمه میلانی‌فر در ارتباط با کاربردهای هوش مصنوعی در ارائه خدمات کتابخانه‌های عمومی، معرفی مطالعات و موارد پیاده‌سازی هوش مصنوعی در کتابخانه‌های عمومی و نسل آینده کتابخانه‌های عمومی با تاکید بر هوشمندسازی خدمات به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

هشتمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات با عنوان «علوم اطلاعات و هوش مصنوعی» ۲۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.