کد خبر: 49027
تاریخ انتشار: جمعه, 06 مهر 1403 - 07:18

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

هیات مدیره IBBY خواستار توقف جنگ در خاورمیانه شد

منبع : شورای کتاب کودک
هیات مدیره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) عمیقاً از تشدید خشونت در خاورمیانه و تهدید گسترش بیشتر آن ابراز تاسف کرد.
هیات مدیره IBBY خواستار توقف جنگ در خاورمیانه شد

به گزارش لیزنا، هیات مدیره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) با انتشار بیانیه ای عمیقاً از تشدید خشونت در خاورمیانه و تهدید گسترش بیشتر آن ابراز تاسف کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: 

در این جنگ نیز مانند همه جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه، کودکان بیشترین آسیب را می‌بینند.  هزاران نفر از آنها کشته یا معلول می‌شوند و کسانی که باقی می‌مانند نه تنها خانواده، دوستان، خانه، مدرسه و کتابخانه‌های خود، بلکه امیدشان را نیز از دست می‌دهند.

همانطور که شیرین کریدیه، رئیس IBBY لبنان گزارش می‌دهد، کودکان و زنان بسیاری در میان کشته‌شدگان هستند و هزاران نفر - به صورت خانوادگی- با خودروهایی مملو از وسایل‌ از جنوب لبنان به بیروت فرار می‌کنند.

آینده جهان به‌طور جدی با سلامت روان کسانی که آن را به ارث می‌برند، پیوند خورده است. تا چه زمانی قرار است کودکان تحت تاثیر این آسیب‌ها و مجازات‌ها قرار گیرند؟ و زمانی که آنها مسئولیت جهان را به عهده گیرند، رفتارشان چگونه خواهد بود؟

ما درIBBY، همراه و برای کودکان ایستاده‌ایم. با ۸۵ شعبه ملی در سراسر جهان و مأموریت‌مان برای پیوند دادن کودکان با کتاب‌ها، صدای خود را برای کاهش فوری تنش‌ها و آغاز گفتگوهای صلح بلند می‌کنیم. همان‌طور که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ۲۳ سپتامبر گفت: «همه باید تمام توان خود را برای متوقف کردن این جنگ به ‌کار گیرند.»

هیات مدیره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان
۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۴ مهر ۱۴۰۳)