کد خبر: 45263
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1400 - 13:47

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

امضای تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و بانک کشاورزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و بانک کشاورزی استان خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.
امضای تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و بانک کشاورزی

به گزارش لیزنا، تفاهم نامه همکاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و علی دشت بیاضی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی  امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) و فرارسیدن ماه مبارک رجب گفت: بابت اهتمام همیشگی بانک کشاورزی خراسان رضوی از دیرباز در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر و تشکر می کنم. همانطور که مستحضر هستید تفاهم به نوعی عقد اخوت و پیمان برادری بین دو دستگاه است اما فراتر از این مسئله موضوعاتی هستند که در تفاهم نامه آورده نمی شوند و در مسیر فعالیتهای دو دستگاه قرار دارند و می توان از آن به عنوان فعالیتهای مشترک یاد کرد.

وی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه علاوه بر تقویت ارتباطات فی مابین می تواند زمینه ای برای کارهای فرا تفاهم نامه ای اعم از برنامه های آموزشی و مهارتی در حوزه بانکداری نیز باشد، بطور مثال می توان به  برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی با محوریت مهارتهای بانکداری، سرمایه گذاری، نقدینگی و هر آنچه که یک فرد در فضای بانکداری  و مالی نیاز به کسب مهارت و دانش افزایی دارد، اشاره کرد.

سبزیان با اشاره به امکانات اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در زمینه برگزاری کلاسهای آموزشی اعم از وبینارهای مجازی، فضای استودیو کتاب و ... افزود: امروز کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز غیررسمی آموزشی در حاکمیت یک جامعه نقش به سزایی در حوزه آموزش و مهارت افزایی مردم ایفا می کنند. در واقع کتابخانه های عمومی امروز وظیفه پاسخگویی به نیازهای دانشی مردم در همه زمینه ها را بر عهده دارند.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح «پنج شنبه های گفتگویی» توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، پیشنهاد کارگاه آموزشی با محوریت معرفی و نحوه عملکرد بانک کشاورزی در جامعه را مطرح کرد.

در ادامه علی دشت بیاضی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان خراسان رضوی ضمن تبریک پیشاپیش ولادت حضرت امام علی(ع) گفت: تفاهم نامه همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی بستر مناسبتی برای افزایش سواد مالی و بانکداری الکترونیکی را برای آحاد جامعه فراهم می کند که علاوه بر وجهه فرهنگی آن، یک موضوع فنی و تخصصی نیز هست.

وی با اشاره به اجرای طرح کارگاه های آموزشی بانکداری برای گروه سنی کودکان و نوجوانان توسط بانک کشاورزی استان، افزود: بانک کشاورزی در واقع بازوی تأمین مالی در بخش مولد اقتصادی کشور است به عبارتی مهمترین بستر حوزه اقتصادی است؛ چرا که نقش موثری را در حوزه اشتغال زایی و کنترل تورم جامعه ایفا می کند.

علی دشت بیاضی گفت: بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی در کشور ناشی از عدم آگاهی مردم از ورود سرمایه خود به بازارهای ارزی و ... است. امیدارم این برنامه ها بتواند زمینه ای برای افزایش دانایی جامعه در رابطه با سرمایه گذاری خود در بانکها شوند، سرمایه هایی که بدون شک صرف انجام فعالیتهای می شود که منجر به بهبود فضاها و فعالیتهای اقتصادی کشور می شود.

وی همچنین پیشنهاد تنظیم تقویم آموزشی برای برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت مسائل بانکداری با توجه به نیاز و گروه سنی مخاطب را ارائه داد.