داخلی
»اخبار کتاب
کارگاه های تابستانی چلچراغ برگزار میشوند
به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در تابستان امسال 4 کارگاه برای نویسندگی خلاق و تجربه نوشتن برگزار می شود.
کارگاه «تجربه نوشتن» چلچراغ
در این کارگاه درباره نوشتن و تجربه نوشتن سخن گفته میشود. همچنین در کارگاه «تجربه نوشتن» با هنرجویان در پیوند با این مطلب که نویسندگی را از کجا باید آغاز کرد و چگونه یک نوشته تبدیل به یک داستان میشود، صحبت خواهد شد. اساتید این کارگاه سیامک گلشیری، احمد پوری، حسین سناپور، محمدحسین شهسواری، فرهاد حسنزاده و فرشته نوبخت خواهند بود که هر یک در یکی از جلسههای این کارگاه حضور خواهند داشت.
کارگاه «اتاق تجربه رمان نوجوان (دوره پیشرفته)» چلچراغ
کارگاه «اتاق تجربه» رمان نوجوان از دیگر کارگاه های تابستانی چلچراغ است که در تابستان برگزار خواهد شد. این کارگاه زیرنظر فریدون عموزادخلیلی میشود و هنرجویانی میتوانند در این کارگاه حضور یابند که دستکم یکی از دورههای گذشته اتاق تجربه را گذرانده یا دستکم یک کتاب برای مخاطبان کودک و نوجوان نوشته باشند.
کارگاه «رمان فانتزی» چلچراغ
در این کارگاه موضوعهایی چون:
جهان فانتزی چگونه ساخته میشود؟
کاراکترهای فانتزی چگونه ساخته میشوند؟
رمان فانتزی چگونه نوشته میشود؟
و دیگر موضوعها در پیوند با رمانهای فانتزی مطرح خواهد شد. کارگاه «رمان فانتزی» در ۱۰ جلسه زیر نظر آرمان سلاحورزی برگزار خواهد شد.
کارگاه «خلق موجودات شگفت انگیز (زامبی، جادوگر، آدمفضایی)» چلچراغ
سرفصلهای این کارگاه از مجموعه کارگاه های تابستانی چلچراغ در زمینه تجربه نوشتن عبارت است از:
جادو و جادوگر
فضا و فضایی
اسطوره و قهرمان اسطورهای
خونآشام و جاودانگی
کارگاه و معما
اندروید و سینگولاریتی
اشباح و هیولاهای تاریکی
زامبی و آخرالزمان
این کارگاه زیر نظر محمدرضا ایدروم و فرزین سوری برگزار میشود.
ظرفیت کارگاه های تابستانی چلچراغ حداکثر ۱۵ نفر خواهد بود.
علاقهمندان جهت ثبتنام قطعی در این کارگاهها و کسب اطلاعات بیشتر میتوانند تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ با شماره ۸۸۳۰۷۱۶۵-۲۱ تماس بگیرند.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.