داخلی
»اخبار کتاب
فراخوان حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2018
به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از 18 تا 22 مهر برگزار میشود. ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد. ناشران، تشکلهای نشر و آژانسهای ادبی میتوانند بر اساس فراخوان منتشرشده در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران حضور یابند.
شرایط حضور و ضوابط و مقررات در فراخوانی منتشرشده که متن آن به شرح ذیل است:
نمایشگاه کتاب فرانکفورت بهعنوان یکی از معتبرترین نمایشگاههای کتاب دنیا، هرساله پذیرای بسیاری از فعّالان نشر است. با توجه به برپائی غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2018 (18 تا 22 مهر 1397- 10 تا 14 اکتبر 2018)، از کلیه تشکلهای محترم صنفی نشر، ناشران، نهادها، مؤسسات و آژانسهای ادبی سراسر کشور جهت ثبتنام برای حضور در این نمایشگاه و عرضه کتابهای خود در غرفه ملّی با توجه به ضوابط و زمانهای اعلامشده، دعوت میشود.
• امکانات:
1. اختصاص فضای مستقل در غرفه ملّی ایران با طراحی، ساخت غرفه، غرفه آرایی و تأمین امکانات غرفه؛
2. در اختیار قرار دادن فضای برگزاری جلسات با هماهنگی قبلی (در صورت تائید و تصویب برنامه)؛
3. ارسال کتابهای منتخب و بار متقاضیان به فرانکفورت و حمل رایگان تا سقف معیّن؛
4. امکان استفاده از مترجم مستقر در غرفه ملّی ایران با هماهنگی قبلی؛
5. درج مشخصات فارسی و چکیده انگلیسی عناوین منتخب در کاتالوگ کتابهای ایرانی عرضهشده در فرانکفورت 2018 بهصورت رایگان؛
6. اختصاص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به هر غرفه با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حملونقل شهر فرانکفورت (به دلیل محدودیت در تعداد کارتها اولویت با افرادی است که زودتر ثبتنام نمودهاند).
• وظایف متقاضیان:
1. ثبتنام در سایت مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران (www.icfi.ir) و امضای تفاهمنامه همکاری؛
2. معرفی یک نفر بهعنوان متصدی غرفه بهصورت ثابت (contact person) حداکثر تا تاریخ 97/03/01؛
3. پیشنهاد کتابهای مناسب و قابلعرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران (ترجیحاً به زبان انگلیسی یا آلمانی)
4. تهیه بروشور و ارائه ترجمه متن چکیده کتاب در مهلت مقرر؛
5. برنامهریزی برای معرفی و مذاکره درباره آثار خود در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران و تلاش جهت عرضه آثار در بازار نشر بینالملل؛
یادآوری: کلیه هزینهها و اقدامات مربوط به امور ویزا، بلیت، اقامت و رفتوآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی بر عهده متقاضی است.
• شرایط کتابهای قابلعرضه:
1. دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باقابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها؛
2. تألیفی بودن کتابهای پیشنهادی (ارجحیت با کتابهای منتشره به زبانهای خارجی و یا کتابهای دوزبانه به یکی از زبانهای دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و ...؛ و همچنین با اولویت کتابهای برگزیده دریکی از جوایز یا جشنوارههای ملّی و یا بینالمللی است)؛
3. جدیدالانتشار بودن کتابهای پیشنهادی (اولویت با کتابهایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در 5 سال اخیر باشد)؛
4. تناسب موضوعی کتابهای پیشنهادی (کتابها ازلحاظ موضوعی دریکی از حوزههای، ادبیات داستانی، ادبیات پایداری، رمان، مذهبی، علمی، ایرانشناسی، هنرهای ایرانی ـ اسلامی و ...، تاریخ، دفاع مقدس باشد)؛
5. تهیه بروشور و چکیده 150 کلمهای به زبان انگلیسی حداکثر برای کتابهای ارائهشده به زبان فارسی یا زبانهای غیر از انگلیسی؛
• زمانبندیهای مهم:
1. ثبتنام قطعی ناشران در سایت مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران (www.icfi.ir): تا تاریخ 97/03/01
2. اخذ وقت سفارت توسط (از طریق سایت سفارت آلمان در تهران توسط شخص متقاضی): تا تاریخ 97/01/10
3. اعلام اسامی غرفه داران: تا تاریخ 97/03/01
4. تهیه بروشور و خلاصه کتب قابلعرضه به یک یا چند زبان خارجی: تا تاریخ 97/05/01
5. تحویل کتب منتخب متقاضیان غرفه، ناشران و تشکلهای مربوطه به موسسه جهت آمادهسازی برای ارسال:97/5/20
6. برگزاری جلسه همراهان نمایشگاه فرانکفورت: هفته اول مهرماه 1397
یادآوری:
1. به هرگونه درخواست خارج از روال ثبتنام آنلاین و ناقص، بدون چکیده فارسی و انگلیسی (150 کلمه) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
2. ناشرانی که موفق به فروش رایت کتب خود شوند علاوه بر تخفیف در مبلغ غرفه از حمایت طرح گرنت برخوردار خواهند شد.
ناشران، تشکلهای نشر و آژانسهای ادبی در صورت داشتن هرگونه سؤالی میتوانند با شماره تلفن 66414899 تماس حاصل فرمایند.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.