داخلی
»مطالب کتابداری
»کتابخانه های عمومی
آغاز ارزیابی آثار ارسالی فراگیران در مدرسه اینترنتی خواندن
به گزارش لیزنا، معاونت برنامهریزی، پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانههای عمومی کشور در اطلاعیه ای ضمن تقدیر از حضور و فعالیت فراگیران مدرسه اینترنتی خواندن آورده است: «تعداد 4140 اثر و محصول علمی منتج از مدرسه اینترنتی خواندن به تفکیک سرفصلهای ارائه شده، دریافت شده که توسط گروه داوران و مدرسان در مرحله ارزیابی است و تا پایان آبان ماه سال جاری نتایج و وضعیت قبولی فراگیران اعلام میشود.»
در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به آمار تفکیکی آثار رسیده در چهار سرفصل ارائه شده در مدرسه اینترنتی خواندن آمده است: «تعداد 1563 اثر برای درس آشنایی با خواندن، 1373 اثر برای درس مشاوره خوانندگان، 767 اثر برای درس مبانی و روشهای خلاقیت و 440 اثر برای درس آشنایی با پابلیشر از سوی فراگیران ارسال شده است که پس از طی فرآیندهای داوری، برگزیدگان استانی در هفته پژوهش معرفی و تشویق میشوند.»
ارائه طیف وسیعی از برنامهها و محتواهای دانشی و مهارتی در حوزهها و موضوعات مختلف، هزینههای کم آموزشی، برطرف شدن محدودیتها و تسهیل شرایط شرکت در دورههای آموزشی، امکان تنظیم زمان آموزش متناسب با شرایط هر شرکت کننده، امکان برقراری تعامل میان فراگیران و آموزندگان، ایجاد تمرکز و فرصت بیشتر برای آموختن، یادگیری مهارتهای گوناگون در کنار آموزشهای اصلی و نزدیک شدن به آشنایی با دانش و مهارت خواندن از جمله اهداف مدرسه اینترنتی خواندن است.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.