داخلی
»مطالب کتابداری
»کتابخانه های عمومی
نشست کتابخوان تخصصی «تاریخ» در مهریز استان یزد برگزار شد
به گزارش لیزنا، این نشست که به همت مهدی معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری و با حضور سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانههای عمومی مهریز و علی زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، ۵ تن از دانشآموزان این آموزشگاه کتابهایی با موضوع تاریخ را به حاضران معرفی کردند.
معتمدی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، هدف از برگزاری این نشست را آشنایی دانشآموزان با تاریخ ایران و جهان دانست و گفت: دانشآموزان دبیرستان فاطمیه با راهنمایی دبیر تاریخ خود و انتخاب کتابهایی در زمینه تاریخ اقوام مختلف و به منظور درک بهتر تاریخ باستان معرفی میکنند و در کنار آن نیز نمایشگاهی از لباسهای اقوام پیشین، انواع الواح گلی و برخی آثار باستانی خاص هر قوم به همت دانشآموزان آموزشگا فاطمیه برپا شده است.
زهرا جاویدی پور، دبیر تاریخ دبیرستان دخترانه فاطمیه نیز با تشکر از مسئول کتابخانه عمومی مجتمع برای برگزاری نشست کتابخوان تاریخ گفت: ساخت آثار باستانی شبیهسازی شده از تصاویر کتب تاریخ در قالب نمایشگاه توسط دستان هنرمند و خلاق دانش آموزان مدرسه فاطمیه، ایدهای جذاب و دلنشین در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی به شیوهای نوین است.
در ادامه این نشست، کتابهای «علم در چین باستان» از جورج بیشور توسط فاطمه زارعین، «علم در روم باستان» نوشته جکولین ال هریس توسط مریم شاه بیدکی، «علم در بینالنهرین» اثر گرل مس توسط هانیه کشاورزی، «علم در مصر باستان» نوشته جرالدین وودز توسط زهره شیرزاده و «علم در ایران باستان» از حسن سالاری توسط مینا یزدانی معرفی و مطالعه آنها به حضران پیشنهاد شد.
شایان ذکر است، از معرفی کنندگان کتاب و دانش آموزانی که در امر آماده سازی نمایشگاه آشنایی با تاریخ اقوام ملل باستان حضور داشتند با لوح سپاس و اهدای کتاب، توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز تجلیل به عمل آمد.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.