داخلی
»اخبار کتاب
کتاب «نگارش رسانهای» به شکل دیجیتال عرضه شد
به گزارش لیزنا، طبق اعلام پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جبار رحمانی با اعلام این خبر و با تاکید بر اهمیت مطالعه کتابهای ارزشمند تالیفی و ترجمه انتشارات این مجموعه افزود: برای شروع انتشار کتابهای دیجیتال، کتابهایی را که چاپ آنها به اتمام رسیده است، در سایت پژوهشکده بارگزاری میکنیم.
وی با اشاره به درخواستهای موجود برای کتاب «نگارش رسانهای» بیان کرد: این کتاب نوشته دکتر مهدخت بروجردی علوی است و انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی آن را چاپ و منتشر کرده است، اما در حال حاضر نسخهای از آن برای ارائه به مخاطبان وجود ندارد.
کتاب «نگارش رسانهای» اولین کتاب پژوهشکده است که به شکل دیجیتال در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
گفتنی است، این کتاب در هشت فصل تنظیم شده که عبارتند از: اصول مهم و قاعدههای دستوری برای درستنویسی، چگونگی قطع و وصل کلمهها، شیوه نگارش کلمههای عربی در فارسی، درست و نادرست، نشانهگذاری و عددنویسی در مطبوعات، روش نوشتن کتابشناسی، ضرورت ویراستاری و چند نکته ویرایشی و تمرینها.
علاقمندان، کتاب نگارش رسانهای را میتوانند از اینجا دریافت کنند.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.