کد خبر: 48721
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 خرداد 1403 - 14:22

داخلی

»

کتاب

کتاب «برند و کتابخانه‌های دانشگاهی» منتشر شد

منبع : ایرانداک
کتاب «برند و کتابخانه‌های دانشگاهی» نوشته فرزانه سهلی منتشر شد.
کتاب «برند و کتابخانه‌های دانشگاهی» منتشر شد

به گزارش لیزنا،  کتاب «برند و کتابخانه‌های دانشگاهی» نوشته فرزانه سهلی، دکتری تخصصی علم اطلاعات و دانش‌شناسی، سیروس علیدوستی، دانشیار ایرانداک، و نادر نقشینه، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، سال 1402 توسط انتشارات ایرانداک به چاپ رسید.

 چالش‌ها و فرصت‌های کتابخانه‌های دانشگاهی در زمانه اطلاعات و نقش کلیدی برند در رویارویی با آن‌ها، کتابخانه‌های دانشگاهی را واداشته است که برند خود را مدیریت کنند و به نوسازی آن بپردازند تا با محیط اطلاعاتی تازه همسو شوند؛ ارزش و جایگاه درست خود را به بهره‌برداران نشان دهند؛ در محیط رقابتی اطلاعات پابرجا بمانند؛ و جایگاه علمی گذشته خود را در دانشگاه بازیابند.

این کتاب مفهوم برند و عامل‌های موثر بر ساخت آن را در بافت کتابخانه‌های دانشگاهی بررسی کرده است تا مفهوم آن را برای مدیران و کتابداران روشن کند و راهنمای آن‌ها در ساخت یا بازسازی برند باشد. برای این هدف، نخست مفاهیم برندسازی و سپس سویه‌های گوناگون برند در نوشتگان کتابخانه‌ها بر پایه دستاوردهای مرور نظام‌مند نوشتگان آمده‌اند. سپس برند برای کتابخانه‌های دانشگاهی با کاربرد روش «نظریه داده‌بنیاد» مفهوم‌سازی شده و بایسته‌های ساخت آن به دست آمده و مدل پارادایمی برندسازی آن‌ها ترسیم شده است. در پایان نیز این مدل با کاربرد روش پیمایش، اعتباریابی و مدلی برای برندسازی کتابخانه‌های دانشگاهی پیشنهاد شده است.

کتاب «برند و کتابخانه‌های دانشگاهی»توسط انتشارات ایرانداک منتشر شده است.