کد خبر: 30580
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 شهریور 1396 - 10:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انتشار شماره 13 نشریه پژوهش های نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانش شناسی

منبع : لیزنا
شماره 13 (بهار و تابستان 1396) نشریه پژوهش های نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد.
انتشار شماره 13 نشریه پژوهش های نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانش شناسی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانش شناسی، شماره بهار و تابستان 1396 این نشریه منتشر شد.

مشاوران علمی این شماره:

یاسر آسمان دره، دکتر شعله ارسطوپور، دکتر حسن بهزادی، فاطمه پازوکی، دکتر محسن حاجی زین العابدینی، دکتر زهیر حیاتی، حسین حیدری، دکتر فرشید دانش، دکتر رضا رجبعلی بگلو، دکتر امیر ریسمانباف، مهدی زاهدی نوقابی، دکتر رسول زوارقی، دکتر زویا آبام، دکتر محمود سالاری، دکتر احمد شعبانی، دکتر زهره عباسی، دکتر مهدی علیپور حافظی، دکتر رحمت الله فتاحی، دکتر مجتبی کفاشان کاخکی، دکتر محمدرضا کیانی، حسن محمودی، دکتر حیدر مختاری، سید عباس مرجانی، دکتر عبدالرضا نوروزی چاکلی، دکتر محسن نوکاریزی.

فهرست مطالب:

--مقالات پژوهشی:

-نقشه تولید علم ایران براساس مقاله‌های نمایه شده در SCI-E  / نرگس زندی روان ; محمدرضا داورپناه; رحمت الله فتاحی

-بررسی کیفیت استنادها به تولیدات علمی نویسندگان صاحب نام در میان رشته‌های مختلف موضوعی براساس ضریب تأثیر رشته و نوع مدارک در بازه زمانی ۱۰ ساله (۲۰۰۰-۲۰۰۹) در پایگاه وب آو ساینس آی.اس.آی / زهیر حیاتی; نجمه رفیع  

-تأثیر عوامل ساختاری بر ارتباطات علمی و تولیدات علمی دانشگاه‌های ایران / فرشاد ‍‍پرهام نیا; فاطمه نوشین فرد; نجلا حریری; صدیقه محمداسماعیل         

-استفاده از نظریه در فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، طی سال‌های ۸۹ -۹۳  / فاطمه دهقان دیسفانی; محمدرضا کیانی; محمد اکبری بورنگ               

-طراحی و آزمون مدل تأثیر عوامل جامعه‌شناختی مبتنی بر نظریه بوردیو با میانجی‌گری سبک زندگی فرهنگی بر میزان مطالعه شهروندان شهر اهواز  / فریده عصاره; منیجه شهنی ییلاق; عبدالرضا نواح ; منصور کوهی رستمی          

-مدیریت دانش سازمانی در کتابخانه‌های دانشگاهی ایران: مستندسازی و سازوکارهای آن / سلیمان شفیعی; محسن نوکاریزی; زهرا جعفرزاده کرمانی   

-سنجش میزان تاثیر عوامل موثر بر شکل گیری رفتار اشتراک دانش از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)  / مجتبی کفاشان; یاسر آسمان دره; زهرا محمدیان            

-تدوین مدل ارتباطی مطلوبیت کاربران پایگاه‌های اطلاعاتی در ایران  / مهشيد التماسي; فاطمه فهیم نیا; مریم ناخدا; محمد حسن زاده             

-دسته‌بندی خدمات عمومی کتابخانه‌های دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس مدل رضایت مشتری کانو  /معصومه باقری; عاطفه شریف; معصومه تجعفری   

-بررسی وضعیت خدمات کتابخانه‌های دیجیتال نابینایان و کم‌بینایان  / زینب صدیقی; عیسی زارعی    

-بررسی آشنایی و پذیرش ضرورت استقرار و به‌کارگیری راهبرد مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی ایران  / زهره عدالتیان; اعظم صنعت جو; محسن نوکاریزی      

-بررسی نظام مدیریت امنیت اطلاعات در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران  / محسن حاجی زین العابدینی; مینا رفعتی        

-بازاریابی محتوایی: شناسایی مؤلفه‏ ها و ابعاد اساسی به منظور ارائه مدل مفهومی  / زهرا ناصری; علیرضا نوروزی; فاطمه فهیم نیا; امیر مانیان               

-استخراج فراداده‌های متنی از مقاله‌های علمی به زبان فارسی با مدل آماری CRF  / امیر تن سازان; محمد امین مهدوی    

-ارزیابی سطح خوانایی وب‌سایت‌های‌ تغذیه و رژیم درمانی فارسی  / عبدالرسول خسروی ; سمیه موسوی نژاد; فاطمه برازجانی; رضا بصیریان               

-بررسی میزان سازگاری قواعد آر.دی.ای. با آثار وابسته فارسی (مطالعه موردی: شاهنامه)  / سپیده باقری فر; افشین موسوی چلک  

--مقالات مروری:

-شناختی از نظریه عمومی سامانه‌ها؛ همراه با تفسیری از کاربست آن در سیبرنتیک  / محمدرضا داورپناه; امیر ریسمانباف             

-ردیابی حرکات چشمی، رویکردی برای سنجش خواندن برپایه تعامل دیداری  / مهدی زاهدی نوقابی  

 

این نشریه با مدیر مسئولی و سردبیری رحمت الله فتاحی از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد منتشر می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: