داخلی
»اخبار کتاب
علیرضا بهرامی دبیر شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» شد
به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، مجید غلامی جلیسه؛ دبیر بیستوپنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علیرضا بهرامی را به سمت دبیر شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» منصوب کرد.
در متن حکم علیرضا بهرامی آمده است:
«جناب آقای علیرضا بهرامی
کتاب را بی تردید میتوان یکی از قدیمیترین رسانه ها دانست، اگر چه در دنیای امروز با وجود انبوه رسانههای با سرعت بالاتر از کتاب، وجه رسانهای آن در موضوع اطلاع رسانی کمرنگتر شده است اما کارکرد رسانهای آن در موضوع عمق بخشی به مفاهیم و جهت دهی افکار را نمیتوان نادیده گرفت.
از نگاه دیگر کتاب یک منبع برای رسانههای جدید است و نیز یک موضوع مهم برای بررسی در رسانهها. از سوی دیگر کتاب برای عرض اندام بیشتر در عرصه فرهنگی و نیز رونق جریان کتابخوانی به رسانهها نیاز دارد؛ از این رو توجه به رابطه میان کتاب و رسانه بسیار مهم است.
با توجه به اهمیت این موضوع و نیز با عنایت به توانمندی و تجربیات جنابعالی در حوزه رسانه و ارتباط تنگاتنگ با کتاب به موجب این حکم به سمت «دبیرشانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه» منصوب می شوید.
امید که با استعانت از درگاه ایزد منان و بهره گیری از مشارکت و همراهی فعالان رسانه و کتاب، جشنوارهای در خور شان این دو حوزه برگزار شود.»
علیرضا بهرامی؛ شاعر، روزنامهنگار و مدیر گروه فرهنگی هنری خبرگزاری ایسنا است که از جمله فعالیت های وی میتوان به دبیری، داوری و مشاوره در جشنوارههای مختلف حوزه های کتاب، ادبیات، رسانه، میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و سینما اشاره کرد. وی همچنین مدیرمسوولی، سردبیری، دبیری تحریریه و عضویت در شورای سیاستگذاری چند مجله را در کارنامه خود دارد و در دوره های پیشین جشنواره کتاب و رسانه به عنوان برگزیده و داور حضور داشته است.
مدیریت نشر آرادمان و تالیف کتاب های مختلف که به زبان های دیگر ترجمه شده است و همچنین نامزدی در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از دیگر سوابق دبیر شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» است.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.