داخلی
»مطالب کتابداری
»کتابخانه های عمومی
شیوه جالب یک راننده تاکسی در آذربایجان غربی برای کتاب خوان کردن مسافران
به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانههای عمومی آذربایجانغربی؛ سمیه فاخری مسئول کتابخانه عمومی شهید بهشتی از فعالیت جالب راننده کتابخوان سلماسی خبرداد.
ساسان نجفی عضو فعال کتابخوان که با مشارکت کتابخانه عمومی شهید بهشتی طرح تاکسی کتاب را راهاندازی کرده است اذعان داشت: یکی از راه های ترویج مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی قرار گرفتن یار مهربان در سفرهای درون شهری است؛ زیرا این کتاب ها بهترین همراهی است که نه هزینهای روی دست مسافر میگذارد و نه جای او را در راه تنگ میکند.
فاخری با اشاره به اینکه در زندگیهای ماشینی امروز افراد فرصت و رغبت کمی برای مطالعه کتاب دارند و بیشتر مطالب و اطلاعات خود را از فضای مجازی کسب میکنند ،طرح فوق را زمینهساز آشنایی و مطالعه افراد با مطالب لای کتابها دانسته که لذت مطالعه را به عموم جامعه منتقل میکند.
فاخری خاطر نشان کرد : برای اولین بار، آثاری تحت عنوان یک مسیر مطالعه در تاکسی کتاب تعبیه میشود که وجه تمایز این نوشتهها با کتابهای معمولی در شیوه ارائه آن است. این نوشتهها تک برگی است و خلاصه مختصری از هر کتاب به همراه نویسنده آن ارائه می شود که خواننده پس از مطالعه آن را در جای مخصوص خود که در داخل تاکسی وجود دارد قرار می دهد تا مسافر بعدی نیز از آن استفاده کند.
به گفته نجفی، این فعالیت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.