کد خبر: 48864
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 مرداد 1403 - 12:38

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

10 مرداد برگزار می شود:

اولین پیش‌نشست «کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی» هشتمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

منبع : لیزنا
اولین پیش‌نشست کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی با عنوان «واکاوی پژوهش‌های هوش مصنوعی و سواد هوش مصنوعی در کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی» روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می شود.
اولین پیش‌نشست «کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی» هشتمین کنگره  متخصصان علوم اطلاعات

به گزارش لیرنا، اولین پیش‌نشست کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی با عنوان «واکاوی پژوهش‌های هوش مصنوعی و سواد هوش مصنوعی در کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی» روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت مجازی و در فضای ادوبی کانکت هشتمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات برگزار خواهد شد.

اعضای حاضر در این پیش‌نشست دکتر مریم اسدی، مسئول کمیته آموزش انجمن به عنوان دبیر نشست و دکتر مهناز ریزان، دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی و کارشناس مسئول گروه اطلاع‌رسانی کتابخانه دانشگاه تربیت مدرس و دکتر پگاه تاجر، استادیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، سخنرانان هستند.

دکتر مهناز ریزان یکی از سخنرانان پیش‌نشست واکاوی پژوهش‌های هوش مصنوعی و سواد هوش مصنوعی در کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی درباره تاریخچه و چیستی هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و مرزهای دانش، به‌کارگیری هوش مصنوعی در کتابخانه‌های داخلی و خارجی، فرصت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی در کتابخانه‌های تخصصی و دانشگاهی صحبت خواهد کرد.

سخنران دیگر این پیش‌نشست، دکتر پگاه تاجر در ارتباط با مفهوم سواد هوش مصنوعی، ضرورت سواد هوش مصنوعی برای کتابداران و کاربران، وضعیت کنونی سواد هوش مصنوعی در کتابخانه‌ها، ساختار دانشی حوزه سواد هوش مصنوعی با تاکید بر کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی، راهبردهای بهبود سواد هوش مصنوعی در کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

هشتمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات با عنوان «علوم اطلاعات و هوش مصنوعی» آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.