کد خبر: 42613
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 22 آبان 1399 - 08:51

داخلی

»

کتاب

داود فیرحی درگذشت

منبع : لیزنا
حجت الاسلام و المسلمین داود فیرحی  نویسنده و پژوهشگر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.
داود فیرحی درگذشت

به گزارش لیزنا،  داود فیرحی نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیست و یکم آبان درگذشت. فقه و حکمرانی حزبی، جریان‌های اسلامی معاصر؛ با نگاهی به تحولات خاورمیانه، آستانۀ تجدّد، فقه و سیاست در ایران معاصر؛ تحول  حکومت‌داری و فقه حکومت اسلامی، دین و دولت در عصر مدرن و تاریخ تحول دولت در اسلام عناوین تعدادی از کتاب‌های تالیفی او هستند. وی مؤلف ۱۰ کتاب و همچنین دارای حدود ۶۰ مقاله منتشره در مجلات و کنفرانس‌های علمی در حیطه اندیشه سیاسی اسلام بود.

فیرحی از سال ۷۸ تا زمان درگذشت عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران با دارای درجه «استادی» بود. وی در مقطع دکترا تدریس دروس «اندیشه سیاسی در ایران معاصر» و «اندیشه سیاسی در اسلام معاصر»، در مقطع کارشناسی ارشد تدریس «فقه سیاسی» و «افکار سیاسی در ایران و اسلام»، «بنیاد گرائی و رادیکالیسم اسلامی معاصر» و در مقطع کارشناسی تدریس «نظام سیاسی و دولت در اسلام»، «تاریخ تحول دولت در جهان اسلام» و «مبانی اندیشه‌های سیاسی در اسلام» را عهده‌دار بود.

حجت الاسلام و المسلمین داود فیرحی به دلیل ابتلا به کرونا و پس از تحمل یک دوره بیماری روز چهارشنبه(21 آبان ماه) چشم از جهان فروبست.

برچسب ها :