کد خبر: 48735
تاریخ انتشار: جمعه, 11 خرداد 1403 - 15:17

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه سیار مرزی در روستای داشلی برون افتتاح شد

منبع : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
کتاب‌خانه سیار مرزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرز ایران و ترکمنستان در روستای داشلی برون با حضور مسئولان بازگشایی شد.
کتابخانه سیار مرزی در روستای داشلی برون افتتاح شد

به گزارش لیزنا، در این آیین ابتدا مدیرکل کانون استان گلستان گفت: کتاب‌خانه سیار مرزی داشلی برون از سال ۸۶ در این روستا راه‌اندازی شد و مربیان کانون با استفاده از خودرو کتاب و خدمات فرهنگی را  به روستاهای اطراف این منطقه ارائه می‌کردند که در سال‌های اخیر به دلیل جابجایی و انتقال مربیان این مرکز به آموزش و پرورش فعالیت آن متوقف شده بود.

وی افزود؛ با همت بخشداری، دهیاری و اهالی روستا و با به‌کارگیری یک مربی برای مرکز از سوی کانون،  امکان بازگشایی مرکز فراهم شد.

در این آیین که روز ۹ خرداد ۱۴۰۳ و با حضور حاج‌آخوند احمدزاده امام جمعه روستای داشلی برون، فرماندار گنبد کاووس و مدیرکل شوراهای امور شهری و روستایی و نماینده آموزش و پرورش برگزار شد،  علی پورمند بخشدار منطقه ضمن قدردانی از حضور مسوولان کشوری کانون اظهار امیدواری کرد با فعالیت دوباره این کتاب‌خانه روستایی شاهد رشد و بالندگی بچه‌های این منطقه کم برخوردار باشیم.

اجرای سرود دختران این روستا از دیگر برنامه‌های آیین بازگشایی بود.

روح الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون نیز در آیین بازگشایی کتاب‌خانه سیار مرزی داشلی برون یادآور شد: امروز همه پای کار آمدند تا کودکان و نوجوانان این روستا نیز دست کم از امکانات حداقلی فرهنگی برای رشد و پرورش فکری محروم نباشند.

هم چنین در حاشیه بازگشایی این کتاب‌خانه، نمایشگاهی از صنایع دستی و غذاهای محلی این روستا برپا و از سوی مسئولان مورد بازدید قرار گرفت.

آیین بازگشایی کتاب‌خانه سیار مرزی داشلی برون روز ۹ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.