کد خبر: 49093
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 مهر 1403 - 18:09

داخلی

»

گزارش

نشست «آشنایی با ساختار و فعالیت‌های کتابخانه عمومی surrey» برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست انتقال تجربه، با عنوان «آشنایی با ساختار و فعالیت‌های کتابخانه عمومی surrey » در کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.
نشست «آشنایی با ساختار و فعالیت‌های کتابخانه عمومی surrey» برگزار شد

به گزارش لیزنا، نشست انتقال تجربه، با عنوان «آشنایی با ساختار و فعالیت‌های کتابخانه عمومی surrey » روز دوشنبه 23 مهرماه 1403  با تلاش انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه الزهرا (س) و همکاری کتابخانه مرکزی و مدیریت همکاری های علمی و بین المللی این دانشگاه در کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

این کتابخانه عمومی در ونکوور کانادا قرار دارد. سعید فروزی، کتابدار برجسته کتابخانه عمومی surrey  با حضور در کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا(س)، تجربیات یک کتابدارِ کتابخانه عمومی در ونکوور کانادا را با حاضران دراین نشست به اشتراک گذاشت.

در ابتدای نشست سعید فروزی به معرفی کتابخانه surrey و نحوه فعالیت های آن پرداخت و گفت: کتابخانه های عمومی در ونکوور زیر نظر شهرداری مناطق هستند.

وی افزود: کتابخانه نه به عنوان یک سازمان دولتی بلکه کتابخانه یک سازمان مردم نهاد است. کتابخانه عمومی قلب تپنده یک منطقه و محل گردهمایی افراد خواهد بود و اولین قدم برای اطلاع‌رسانی است.

درادامه وی به معرفی منابع چاپی و الکترونیکی و ارائه آماری جامع از آنها پرداخت.

فروزی سپس به فعالیت ها و وظایف کتابداران اشاره کرد و گفت: ارتباط با مردم، نهاد ها و سازمان هایی چون مراکز اموزشی، مراکز توانبخشی، خانه سالمندان، معرفی کتابخانه و فعالیت هایش به مهاجران، اطلاع رسانی، راهنمایی مردم، خدمات کودک و نوجوان، سرکشی به گرم‌خانه‌ ها، کمپ های مهاجران، ارائه اطلاعات پایه در موضوعات مختلف و .. گوشه‌ای از فعالیت های یک کتابخانه عمومی است.

 وی بر ارزیابی فعالیت ها و تهیه نظرسنجی ها در سطوح مختلف سازمانی تاکید کرد و گفت: در پیشرفت کتابخانه های عمومی تمامی افراد یک جامعه سهیم هستند و کتابخانه عضو حذف نشدنی یک جامعه فرهیخته خواهد بود‌.

 

گزارش: مهسا حاجی علی، دانشجوی علم اطلاعات و دانش شناسی