کد خبر: 47915
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1402 - 14:55

داخلی

»

کتاب

نشست «بیمه‌ی تأمین اجتماعی» برگزار می‌شود

منبع : روابط عمومی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان
انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان همزمان با هفته‌ی کتاب نشست «بیمه‌ی تأمین اجتماعی» را برگزار می‌کند.
نشست «بیمه‌ی تأمین اجتماعی» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، نشست «بیمه‌ی تأمین اجتماعی» همزمان با هفته‌ی کتاب با حضور دکتر محمد شعبانی (کارشناس عالی تأمین اجتماعی)  روز سه‌شنبه 23 آبان ماه از ساعت 14 تا 17 به صورت حضوری در محل انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک برگزار می‌شود.

بخشی از اقتصاد نشر را بیمه‌ی تأمین اجتماعی تشکیل می‌دهد و مؤسسات انتشاراتی تابع قانون کار هستند و کارکنان آن‌ها در زمره مشمولین قانون تامین‌ اجتماعی می‌باشند. از این رو همواره مسائل و مشکلاتی بین ناشران و بیمه پیش می‌آید که منجر به هزینه برای ناشر می‌شود. مثلاً معافیت ناشران بر چه اساسی می‌باشد؟ ورود بازرسان بیمه به کارگاه‌های نشر طبق چه معیاری است؟ قوانین تأمین اجتماعی برای ناشران چیست؟ منظور از حق بیمه چیست و چطور محاسبه می شود؟ چه مواردی از دریافتی‌های بیمه‌شدگان مشمول کسر حق بیمه است؟ آیا دو ناشر می‌توانند در یک دفتر حضور داشته باشند و بیمه‌‌ی آنها مستقل از هم و طی دو کارگاه باشد؟ شرایط بیمه‌ی افرادی که مشمول قانون سربازی هستند چیست؟ و سؤالاتی از این دست که برای بسیاری از ناشران مبهم است.

این نشست برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات ناشران برگزار می‌شود و امیدواریم علاوه بر آموزش قانونی حقوق ناشران به اصلاح برخی رویه‌ها و معضلات همکاران منتج شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست با شماره‌ی انجمن (88918837) تماس بگیرند و اعلام آمادگی کنند.