کد خبر: 49020
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مهر 1403 - 17:18

داخلی

»

گفتگو

اعلام برندگان استنادی ٢٠٢۴ کلاریویت انالیتیکس‎

منبع : لیزنا
 کلاریویت انالیتیکس، فهرست ٢٠٢۴ پژوهشگران برجسته استنادی را که پیش بینی می شود جزو برندگان جایزه نوبل در آینده شوند، منتشر کرد.
اعلام برندگان استنادی ٢٠٢۴ کلاریویت انالیتیکس‎

دکتر جعفر مهراد، استاد پیشکسوت دانشگاه شیراز و بنیانگذار موسسه ISC در گفتگو با خبرنگار لیزنا درباره برندگان استنادی ٢٠٢۴ کلاریویت انالیتیکس‎ گفت: کلاریویت انالیتیکس،  جمعه ٣٠ شهریور ماه ١۴٠٣،  فهرست ٢٠٢۴ پژوهشگران برجسته استنادی را که پیش بینی می شود جزو برندگان جایزه نوبل در آینده شوند، منتشر کرد.

 وی گفت: این فهرست شامل ٢٢ دانشمند و اقتصاد دان استثنایی است که در شش کشور جهان فعالیت می کنند. این پژوهشگران چنان تأثیری در حوزه های تخصصی از خود نشان داده اند که کارشان در حد نوبل محسوب می شود.

 مهراد ادامه داد: برندگان استنادی امسال، سهم قابل توجهی در پیشبرد حوزه های کلیدی از جمله انرژی پاک، فناوری نانو، ساختار های پروتئینی سه بعدی، تاثیر اقتصادی فساد، بیماری قلبی، دینامیک مولکولی، محاسبات کوانتومی، چاپ ژنتیکی و فیزیک ماده متراکم داشته اند.

  او گفت: این٢٢ پژوهشگر برجسته در موسسات دانشگاهی پیشرو و کمپانی های شاخص فعالیت می کنند. امسال، ١١ نفر در ایالات متحده، شش نفر در بریتانیا، دو نفر در سویس و یک نفر در المان، اسراییل و ژاپن فعالیت های علمی و پژوهشی دارند. این افراد با انتشار مقالات تحقیقاتی بنیادی در زمینه های تخصصی خود، به طور استثنایی استنادهای بسیار دریافت کرده و تاثیر اجتماعی گسترده ای داشته اند.

 او یادآوری کرد: از سال ٢٠٠٢، تحلیلگران موسسه اطلاعات علمی (ISI) برای شناسایی دریافت کنندگان احتمالی جایزه نوبل،  داده های استنادی انتشارات تحقیقاتی را از مجلات معتبر که در وب او ساینس نمایه می شوند، دریافت می کنند. از حدود ۶١ میلیون مقاله و مجموعه مقالات همایش ها نمایه شده در وب او ساینس از سال ١٩٧٠، تنها 0.01 درصد بیش از ٢٠٠٠ بار مورد استناد قرار گرفته اند. برندگان استنادی از میان این گروه از مقالات انتخاب می شوند.

 برای مشاهده فهرست اسامی برندگان استنادی ٢٠٢۴ کلارینت انالیتیکس می توانید ابنجا کلیک کنید.