کد خبر: 48936
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 31 مرداد 1403 - 13:05

داخلی

»

کتاب

کتاب «اسب دریایی» در نشست ادبی «پرواز خیال» نقد می شود

منبع : لیزنا
کتاب «اسب دریایی» نوشته اکرم سلیمانی ایرانشاهی، پنج شنبه 1 شهریور ماه سالجاری ساعت 14:30 در فرهنگسرای اخلاق نقد و بررسی می شود.
کتاب «اسب دریایی» در نشست ادبی «پرواز خیال» نقد می شود

به گزارش لیزنا، در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نشست نقد و بررسی کتاب «اسب دریایی» در قالب برنامه «پرواز خیال» با حضور نویسنده «اکرم سلیمانی ایرانشاهی» و اعضای کانون ادبی زنگ داستان و علاقمندان به داستان نویسی برگزار می شود.

براساس این خبر، در این نشست، «طاهره امینی جزه» کارشناس ادبی، «خلیل نیک پور» و «مرضیه قلی زاده» منتقدین ادبی نیز حضور دارند.

کتاب «اسب دریایی» به کنکاش ذهنی کودکان می‌پردازد. به دنیای نوجوانان نزدیک می‌شود و به واکاوی اندیشۀ آنان می‌پردازد. در این رمان نویسنده به سراغ معضلات جامعه می‌رود و دست روی مسئلۀ مهم طلاق می‌گذارد. بی‌شک جدایی والدین یکی از مهمترین مسائل پیش روی جوامع امروزی است. بحث خانواده‌های «تک‌والد» واقعیتی است که نمی‌شود نادیده گرفت. مشکلات کودکان و نوجوانان خانواده‌های «تک‌سرپرست» و همچنین حل‌ و فصل این معضلات، نگاه ریزبینانۀ ایرانشاهی را به خود واداشته و رمانی درخور توجه را نگاشته است. این کتاب تنها به بیان معضلات این خانواده‌ها نمی‌پردازد؛ بلکه می‌کوشد مشکلات روحی، روانی کودکان و نوجوانان را با نگاهی خردمندانه بنگرد و فرزندان طلاق را میان معضلات خود رها نکند. رمان «اسب دریایی» که یک رمان نوجوان است در چهل و هفت فصل کوتاه و  217 صفحه توسط انتشارات بوی کاغذ در سال 1402 وارد بازار نشر شده است.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.