کد خبر: 49113
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مهر 1403 - 10:08

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

کارمل مگوایر، رئیس پیشین دانشکده کتابداری دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا درگذشت

منبع : لیزنا
پروفسور کارمل مگوایر، رئیس پیشین دانشکده کتابداری، اطلاع رسانی و مطالعات آرشیو دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا درگذشت.
کارمل مگوایر، رئیس پیشین دانشکده کتابداری دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا درگذشت

به گزارش لیزنا، دکتر رحمت الله فتاحی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام این خبر در گروه بحث کتابداران مشهد (IranLIS)  گفت: به آگاهی می رسانم که شوربختانه، ایشان بامداد امروز در سن ۹۲ سالگی و به دلیل بیماری درگذشتند.

وی افزود: ایشان استادی بسیار دانشمند، روشن اندیش، و جدی بودند. دانشجویان ایشان اکنون در برخی از دانشگاههای جهان، از جمله ایران، از موقعیت و تاثیرگذاری بالا برخوردار بوده و هستند. دکتر عبدالحسین فرج پهلو، دکتر سعید رضایی شریف آبادی و دکتر مهری پریرخ از دانشجویان ایشان بودند.

دکتر فتاحی در ادامه افزود: او تلاش داشت تا ارتباط دانشجویان را با افراد باسواد از سایر مراکز برقرار کند که بتوانند از تجربه و دانش آنها بهره برند.

به دعوت دانش آموختگان ایرانی و با کوشش و هماهنگی دکتر رضایی، او و خانم یوجنی گریگ، کتابدار بازنشسته دانشگاه در سال ۱۹۹۸ به مدت یک ماه به ایران آمدند و از شهرهای تاریخی بازدید کردند.

او گفت: دکتر مگوایر پس از بازگشت از این سفر به استرالیا یک مقاله مفصل در مورد زیباییها و میراث فرهنگی و میهمان نوازی ایرانیان در روزنامه پرشمار Sydney Morning Hrrald   نوشت. یادش بسی گرامی باد.