داخلی
»اخبار کتاب
کتاب «فهم جوانی در مدرنیته متأخر» منتشر شد
به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات این کتاب در ۹ فصل و به این شرح تدوین شده است:
فصل نخست: ساخت جوانی مدرن
فصل دوم: علم و عصر خرد: «کشف دوره جوانی»
فصل سوم: علوم اجتماعی و سیاسی سازی مسئله جوانان
فصل چهارم: تحولات جوانی در عصر عدم قطعیت
فصل پنجم: جوانی، آموزش و سیاستهای ادغام
فصل ششم: جوانی تهدیدکننده و آینده های پرمخاطره
فصل هفتم: تجاری شدن و کالایی شدن جوانی
فصل هشتم: فرهنگ جوانان و رشد «نسل مخاطرهپذیر»
فصل نُهم: ماهیت در حال تغییر جوانی در مدرنیته متأخر؟
پروفسور آلن فرانس، استاد دانشگاه آکلند نیوزیلند، در این کتاب به دنبال معرفی برخی موضوعات اساسی و ضروری برای فهم و مطالعۀ جوانان و نیز «کشف جوانی» در بستر و زمینۀ تاریخی و فرهنگی آن است.
نویسنده تلاش میکند تا نشان دهد که معما یا مسئلۀ جوانان در جوامع مدرن را تنها می توان به عنوان فرآیندی اجتماعی درک کرد. او تأکید میکند که مدلهای رشدی که به طور سنتی به جوانی به عنوان مرحله ای زیست شناختی و روان شناختی در چرخۀ زندگی می نگرند، در توضیح کامل معنای «جوان بودن» ناموفق هستند؛ از اینرو، تأکید میکند که مسبب «مشکلات جوانان» همیشه خودشان نیستند.
پژوهشگر این اثر با تأکید بر اینکه ما باید «ماهیت شدیداً سیاسی» جوانی را به رسمیت بشناسیم، نشان میدهد که «مسئله یا معمای جوانان» و شیوهای که سیاستگذاران در مواجهه با جوانان و مسائل آنان در پیش گرفته اند، به واسطۀ ایدئولوژی و موقعیت سیاسی سیاستگذاران بسیار متنوع است.
آلن فرانس همچنین به دنبال نشان دادن رابطه علوم اجتماعی و سیاستگذاری و نیز نقش دانشگاهیان در تدوین مدلهای سیاستگذاران است و تأکید میکند که پژوهش و سؤالات پژوهشی ما می تواند در نوعِ خود، بخشی از فرآیندی باشد که جوانی را به عنوان «مشکلی اجتماعی» برمی سازد.
نویسنده این کتاب در یادداشتی که بر ترجمه فارسی این اثر نوشته ابراز امیدواری کرده است که مطالعه این کتاب بتواند به فهم مسأله جوانان در ایران معاصر نیز کمک کند.
کتاب «فهمِ جوانی در مُدرنیته متأخر» در ۳۲۷ صفحه و با قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.
برای مشاهده متن کامل مقدمه کتاب اینجا مراجعه کنید.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.