داخلی
»اخبار کتاب
انتشار کتاب « معماری خلاق» به زبان اسپانیایی
به گزارش لیزنا، کتاب «معماری خلاق» تالیف علی صادقی حبیب آباد توسط انتشارت علمی اسپانیا در ۲۹۶ صفحه به قیمت ۷۴ یورو به چاپ رسید.
در مقدمه کتاب آمده است: « معماری فعالیتی است در زمینه طراحی، بنا کردن بنا و دیگر ساختارهای فیزیکی که توسط یک فرد و یا افرادی برای ایجاد سرپناه انجام میشود. در این پروسه، خلاقیت و نوآوری نقش بسیار مهمی ایفا میکند، همانگونه که لوکوربوزیه میگوید: «... اینکه معماری در لحظهای از خلاقیت به وجود می آید، یک حقیقت انکار ناپذیر است.» هر فرایند طراحی یك معمار یا یك طراح كاملا منحصربهفرد و شخصی است. برای مثال، وقتی میخواهید پروژهای را آغاز كنید از یك سری ابزار، ایدههای ذهنی، نمونه های کار شده موفق و... بهره گرفته میشود. این مفاهیم برای هر معمار و طراح با یکددیگر فرق داشته و نتایج نهایی کار معمار، همان اندیشه های اوست که در قالب آثاری کالبدی در معرض دید عموم قرار می گیرد. دیدن نمونه های موفق کار شده در آثار معماری و هنر می تواند اندیشه ها را پرورش داده و خلاقیت دانشجویان معماری را دوچندان نماید، همان گونه که در دروس طراحی معماری دانشگاهی از دانشجو خواسته میشود که با توجه به موضوع کار طراحی به بررسی نمونه های مختلف در سراسر جهان بپردازد و نکات مثبت آن را استخراج نماید. . فرایند دیدن امر مهم در آموزش معماری است. در آموزش معماری، دانشجویان جهت یادگیری و به خصوص یادگیری طراحی باید از نمودهای بصری استفاده کنند؛ حقیقت آن است که در فرآیند طراحی، ادراک بصری یک ابزار خوب برای شروع یک طراحی است و میتواند مسائل جدید در دنیای معماری را با خود به همراه داشته باشد. از همین رو که معماران به طراحي بصري عادت داشته و به صورت ترسيمي فكر میکنند. نظر به اينکه دیدن آثار معماری در طراحی تأثير زيادی در جريان ايده پردازی معماری و مراحل خلق آن میگذارد، اين کتاب با هدف پرداختن به آثار موفق معماری در ایران و جهان، بيان يک ايده معماری برای دانشجويان و معماران را تدوین و ارائه نموده است.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.